header short                       porady1
Porady dnia
aktualnosci2
Aktualności
zdrowie2
Zdrowie Seniora
 pasje1
Pasje Seniora

Senior też klient

Piękne 80-letnie modelki promujące najnowszą kolekcję Dolce&Gabana, czy urodzona w 1934 roku Helena Norowicz prezentująca ubrania marki BOHOBOCO – to przykłady kampanii reklamowych, które przełamują stereotypy i zwiastują nowy trend. Silver economy nadchodzi, seniorzy stają się jedną z ważniejszych grup docelowych wielu usług i produktów, a marketerzy zastanawiają się, jak do nich skutecznie dotrzeć z przekazem reklamowym. 

Do 2030 roku liczba Polaków w wieku poprodukcyjnym sięgnie 9,5 mln. W świetle demograficznej rewolucji to seniorzy będą najliczniejszą rzeszą konsumentów. Pytanie tylko, na ile zasobny będzie ich portfel? Fakt – emerytury w Polsce nie pozostawiają złudzeń – należą do najniższych w Europie. Z danych GUS wynika, że ponad połowa polskich emerytów ma miesięcznie do dyspozycji mniej niż 1.600 zł brutto. – To właśnie głównie z powodu niskich świadczeń, coraz większą popularnością cieszy się renta dożywotnia, którą oferuje nasza firma - stwierdza Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM S.A. – Takie dodatkowe dochody uzyskiwane z renty dożywotniej mogą zwiększać rozporządzalny budżet domowy nawet o 100 proc. – dodaje.

To właśnie wizerunek biednego polskiego emeryta skutecznie hamował zainteresowanie marketerów tą grupą docelową. Jednak prawa demografii znalazły wreszcie swój wyraz w badaniach i strategiach marketingowych. Coraz więcej kampanii oraz usług skierowanych jest właśnie do osób 50+. Seniorzy stają się atrakcyjną niszą, w której już teraz próbują ulokować się pierwsi rynkowi gracze. Przykładem jest chociażby inwestycja Angel Care – luksusowy dom spokojnej starości budowany pod Wrocławiem. Za pobyt trzeba będzie zapłacić tu kilka tysięcy złotych miesięcznie. Mimo to, na chwilę obecną ponad połowa miejsc jest zarezerwowana.

Różne potrzeby, różne przekazy

- Polska jest jednym z najszybciej starzejących się społeczeństw w Europie. Marketerzy mają więc o kogo walczyć. Ale najpierw trzeba sprawdzić, czego oczekują starsi konsumenci, jak reagują, jak podejmują decyzje zakupowe – podkreśla Robert Majkowski, którego firma komunikuje się z seniorami od ponad siedmiu lat.

O ile w przypadku młodych ludzi korporacje i marki nie mają większych problemów z wykreowaniem gustów i trendów, tak komunikując się ze dojrzałymi odbiorcami, muszą poświęcać reklamie zdecydowanie więcej uwagi. Seniorzy nie dość, że nastawiają się głównie na jakość produktu oraz towarzyszącą mu tradycję, są również grupą bardzo zróżnicowaną. Mają różne zainteresowania i wartości, a także prowadzą inny styl życia, w zależności od którego zwracają uwagę na inne komunikaty. – Niektórym z nich bliżej jest do rozwijania swoich pasji, inni wolą z kolei skupić się na tym, co przyziemne, związane zazwyczaj z rodziną i obowiązkami dnia codziennego – przyznaje Robert Majkowski, prezes Funduszu Hipotecznego DOM S.A. Jego zdaniem każda firma, która decyduje się na kontakt z seniorami powinna dokładnie spersonalizować przekazywane informacje, tak aby dotarły one do konkretnej grupy. Szczególnie istotne wydaje się kryterium dochodowej segmentacji klientów – Seniorzy, choć są wymagającym klientem z dużym bagażem doświadczenia, potrafią odpłacić się solidnością i wiernością. Dzięki temu są bardzo lojalną grupą konsumentów – dodaje.

Seniorzy Fundusz Hipoteczny DOM

 

Jak trafić do seniora?

A jak powinien wyglądać przekaz reklamowy dedykowany osobom starszym, którzy starannie planują wydatki i są bardzo lojalni w stosunku do produktów, które kupują? Dla przykładu weźmy kampanie telewizyjną Funduszu Hipotecznego DOM, oferującego rentę dożywotnią. Grupą docelową są tu osoby 65+, o małej zasobności portfela.

W reklamie widzimy Panią Jadwigę Tur, lekarkę, grubo po osiemdziesiątce, która opowiada o swoich pasjach i podkreśla, że skorzystanie z oferty renty dożywotnie Funduszu Hipotecznego DOM pozwoliło jej dofinansować swoje hobby. W spocie brak jest przesytu i chaosu informacji, przekaz jest prosty, oparty o ciąg przyczynowo-skutkowy, a samo tempo akcji – spokojne i dostosowane do percepcji seniorów.

- Dojrzali klienci cenią sobie spokój i prostotę przyswajanych informacji, a agresywne czcionki i przekazy, które „na siłę” próbują przedstawić dany produkt mogą w tym przypadku osiągnąć efekt przeciwny od zamierzonego – podpowiada Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM. - Warto też pamiętać, aby w reklamach nie przypominać ciągle seniorom o ich wieku. Traktowanie ich, jako osoby starsze nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, podobnie jak wymuszony, nienaturalny szacunek, od którego bardzo blisko do infantylizmu – dodaje.

Jak w takim razie najlepiej komunikować się z przedstawicielami grupy 65+? Eksperci są zgodni – prosto i naturalnie. Czyi sposobami, które już od dawna przestały być wśród marketerów na porządku dziennym.

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Zdrowie Seniora

  • Skierowanie na biopsję

    Rozmowa z doktorem Januszem Kopczyńskim, histopatologiem z Centrów Medycznych Medyceusz w Łodzi. Mamy coraz doskonalsze metody diagnostyki obrazowej, czyli zaglądania do wnętrza naszego ciała, możemy właściwie z niewiarygodną precyzją zajrzeć wszędzie. Ale w przypadku stwierdzenia jakichś zmian, o tym, czy są one groźne, czy nie nadal decyduje biopsja, czyli pobranie próbki tkanki do badania pod mikroskopem.

    Więcej…  
  • Właściwe leczenie cukrzycy

    Polskie Stowarzyszenie Diabetyków: Polaków nie stać na właściwe leczenie cukrzycy. W trakcie debaty zainicjowanej przez Polskie Stowarzyszenie Diabetyków pt. „Leczenie cukrzycy w Polsce 2019: stan rzeczywisty, realne koszty, bariery i szanse”, która odbyła się 20 lutego 2019 roku w Warszawie, zaprezentowano wyniki ankiety przeprowadzonej na grupie 733 diabetyków z cukrzycą typu 1 i 2. Ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że miesięczne wydatki związane z cukrzycą stanowią ponad 10% ich budżetu domowego.

    Więcej…  
  • Zawał serca

    Przemyslaw MitkowskiKomentarz Prof. Przemysława Mitkowskiego z Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego. Publikowane w ostatnim czasie wstępne wyniki leczenia chorych po zawale serca w ramach programu KOS-zawał są niezwykle zachęcające. W ośrodku w Zamościu, który wprowadził Program, zaobserwowano mniejszą o 88% śmiertelność w grupie objętej programem w porównaniu do leczonych poza nim. W Szpitalu Uniwersyteckim w Opolu aż ponad 90% chorych uznało opiekę w ramach KOS-zawał za lepszą lub zdecydowanie lepszą w porównaniu do tej, jaką otrzymali przy poprzednim zawale serca.

    Więcej…  
  • Higiena jamy ustnej u seniorów

    Co dzieje się w twoich ustach, kiedy śpisz? Strach nawet pomyśleć! Ale nie pozwól, aby myśl o szalejących w jamie ustnej bakteriach zakłóciła dobry sen. Jest wiele sposobów, by zachować zęby w zdrowiu, nawet gdy śpisz.

    1. Szczoteczka w ruch przed snem

    Robisz się senny i często zdarza ci się pominąć wieczorne szczotkowanie? To błąd! Kiedy ty słodko śpisz, bakterie wykorzystują ten moment i przez 6 lub nawet 10 godzin mogą namnażać się w całej jamie ustnej. Podczas snu nie mamy możliwości wyszczotkować zębów, ani przepłukać ust wodą, dodatkowo produkowane są mniejsze ilości śliny, która delikatnie oczyszcza zęby z resztek pokarmu i stanowi barierę dla bakterii.

    Więcej…  
  • Witamina E zapotrzebowanie

    Witamina E znana jest przede wszystkim jako witamina życia i młodości. Opóźnia procesy starzenia skóry, ma działanie antyoksydacyjne, a także jest niezwykle istotna w prawidłowym przebiegu ciąży. Okazuje się jednak, że to nie wszystko, a o mnogości zalet witaminy E warto wiedzieć jak najwięcej.

    Witamina E uchodzi za jeden z silniejszych przeciwutleniaczy, czy substancji, które chronią organizm przed stresem oksydacyjnym oraz szkodliwymi wolnymi rodnikami.

    Więcej…  
  • Zgrzytasz zębami w nocy?

    Zgrzytanie zębami to poważna dolegliwość, która może dotyczyć aż 10 proc. dorosłej populacji. Obolała szczęka, gorsza estetyka i kondycja zębów, ich utrata, chroniczne bóle głowy, niekorzystny wpływ na samopoczucie oraz zdrowie ogólne – to tylko niektóre z grożących konsekwencji. Jak uporać się z problemem?

    Skąd wiedzieć, że cierpisz na bruksizm?

    Bruksizm to dość powszechne zaburzenie pracy stawu skroniowo-żuchwowego, które przejawia się niekontrolowanym zgrzytaniem i zaciskaniem zębów. Występuje zarówno u dorosłych (najczęściej między 25. a 44 r.ż.), jak i dzieci.

    Więcej…  

Aktualności seniora

Test na depresję

Test na depresję – do samodzielnego wykonania

  1. Niewiele mnie interesuje i mało rzeczy sprawia mi przyjemność
  • Nigdy 0 pkt
  • Od czasu do czasu – 1 pkt
  • Mniej więcej przez 50% czasu – 2 pkt
  • Prawie codziennie – 3 pkt
Więcej…

Chroniczne zmęczenie i senność

W Polsce choruje na cukrzycę trzy miliony osób. Co powinno zaniepokoić i zmobilizować nas do sprawdzenia ryzyka zachorowania? Test do samodzielnego zmierzenia ryzyka zachorowania na cukrzycę.

Więcej…

Ból brzucha

Kłujący ból brzucha – w zależności od lokalizacji bólu i jego natężenia może sugerować wystąpienie różnych poważnych chorób; zwłaszcza, jeżeli towarzyszą mu dodatkowe objawy, takie jak gorączka czy wymioty. Co oznacza ból występujący w poniżej opisanych miejscach?

Więcej…

Pasje Seniora

CZATeria

seniorzy gotowe fb

Wyszukiwanie