header short                       porady1
Porady dnia
aktualnosci2
Aktualności
zdrowie2
Zdrowie Seniora
 pasje1
Pasje Seniora

Senior aktywny jesienią – 4 sposoby na rozruszanie się w chłodniejsze dni

seniorzy aktywni
Choć jesień potrafi być kapryśna pod względem pogody, nawet w chłodniejsze dni nie warto rezygnować z aktywności fizycznej. Dotyczy to również, a może przede wszystkim, osoby w jesieni życia. Niezależnie od stanu zdrowia czy wieku nawet kilka minut ruchu to prawdziwe zbawienie dla serca i sposób na poprawę humoru. A jakie formy aktywności będą najodpowiedniejsze dla seniora?


Na seniorów czeka całe mnóstwo opcji aktywności ruchowej – zarówno w grupie, jak i tej, której można podjąć się samodzielnie. Z czego warto skorzystać? Oto kilka propozycji.

Nordic walking / spacery

Czy jogging jest odpowiednią formą aktywności dla osób w jesieni życia? Dla niektórych – z całą pewnością tak. Znane są przypadki siedemdziesięcio-, osiemdziesięcio-, a nawet dziewięćdziesięciolatków, którzy przebiegają maratony. Bieganie po 60. czy 70. roku życia może być jednak szkodliwe dla stawów i po prostu zbyt wymagające. Nie oznacza to jednak, że senior musi rezygnować z zajęć na świeżym powietrzem. Najlepszym rozwiązaniem będzie nordic walking – sport wywodzący się z krajów skandynawskich. To dość dynamiczne spacery „z kijami”, które pozwalają utrzymać stabilność, zapewniają lepszą amortyzację na każdym kroku oraz są bardziej efektywne niż klasyczne spacery.
A co z tymi seniorami, którzy mają już lekkie problemy ruchowe? One na trasie kije mogą zamienić np. na chodzik z wygodną torbą na zakupy, a gdy nawierzchnia jest śliska – na buty nałożyć specjalne nakładki antypoślizgowe. Tego typu akcesoria można zamówić np. w sklepie Pomoce Dla Seniora.

 

Basen


Aktywność w wodzie to dobry pomysł w każdym wieku. Pływanie pozwala utrzymać ciało w dobrej kondycji fizycznej, a jednocześnie nie obciąża stawów. Jest zalecane osobom zmagającym się np. z bólami kręgosłupa. Na basenie seniorzy mogą również skorzystać z innych zajęć ruchowych z instruktorem – np. z aqua aerobiku. Są one dostępne również w okresie jesienno-zimowym. Warto wówczas pamiętać o tym, aby ciepło się ubrać i ochłonąć po zajęciach, zanim opuści się budynek basenu.

 

Gimnastyka dla seniora


Zajęcia gimnastyczne dla seniorów są dzisiaj oferowane w wielu miejscach. Miejskie i gminne ośrodki kultury, centra fitness, kluby seniorów… warto przyjrzeć się grafikowi takich miejsc. Ćwiczenia w grupie zmotywują do regularnej aktywności fizycznej. Są prowadzone przez doświadczonego instruktora i dopasowane charakterem oraz poziomem trudności do potrzeb osób starszych. Nie trzeba się więc obawiać, że będą zbyt intensywne.


Ćwiczenia rozciągające


Te senior może wykonać zarówno na zajęciach z instruktorem, jak i samodzielnie. Filmy instruktażowe znaleźć można m.in. w Internecie, jak i na płytach nagranych przez specjalistów. Delikatne rozciąganie mięśni może być doskonałym wsparciem, gdy seniorowi doskwiera ból karku i pleców czy inne dolegliwości związane ze stawami. Warto przy tym pamiętać, by ćwiczenia wykonywać w granicach swoich możliwości ruchowych – umiar jest wskazany.
Każda forma aktywności w jesieni życia jest mile widziana. Dlatego warto znaleźć motywację i poruszać się – z korzyścią dla swojego ciała oraz umysłu.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Zdrowie Seniora

  • Jak opóźnić starzenie się skóry?

    Skóra zaczyna się starzeć już po 25. roku życia. Na początku oznaki są mało widoczne, gdyż skóra stale się odnawia - w ciągu 28 dni nowe komórki zastępują stare. Jednak z czasem cykl regeneracji zaczyna się wydłużać. Aby jak najdłużej zachować młody wygląd skóry, należy zadbać o regularny odpoczynek i odpowiednią ilość snu, pić odpowiednią ilości wody, dbać o aktywność fizyczną, zapewnić zbilansowaną dietę bogatą w warzywa, unikać używek oraz stosować kremy do pielęgnacji twarzy.

    Więcej…  
  • Zdrowy styl życia

    Zniechęceni niepowodzeniami w realizowaniu noworocznych postanowień coraz częściej z nich rezygnujemy i od razu poddajemy się walkowerem. Dlaczego nie udaje się ich spełnić? Bo zwykle chcemy osiągnąć zbyt dużo i zbyt szybko. Efekty? Podobne jak w przypadku nierozsądnego odchudzania i bolesnego efektu jo-jo. Zamiast porywać się z motyką na słońce lepiej… złe nawyki zmieniać w dobre małymi kroczkami. Oto 12 kroków, które w ciągu 12 miesięcy pozwolą nam zacząć prowadzić zdrowy styl życia.

    Więcej…  
  • Udar niedokrwienie mózgu

    Migotanie przedsionków jest groźną arytmią, która pięciokrotnie zwiększa ryzyko udaru niedokrwiennego mózgu. Migotanie przedsionków nie zawsze łatwo zdiagnozować, ale na co dzień warto zwrócić uwagę, czy u naszych bliskich – szczególnie rodziców i dziadków, osób w podeszłym wieku, serce bije miarowo. Jeśli nie, może to być sygnał, że potrzebna jest szczegółowa diagnostyka i leczenie arytmii – po to, by chronić naszych bliskich przed udarem niedokrwiennym mózgu, grożącym kalectwem lub śmiercią

    Więcej…  
  • Termolifting zastosowanie

    Radiofrekwencja frakcyjna mikroigłowa, nazywana termoliftingiem, jest alternatywą dla chirurgii plastycznej. Łączy w sobie 2 metody: fale elektromagnetyczne (ogrzewanie tkanek) i nakłucia mikroigłami (samoregeneracja). Dzięki temu pobudza wywarzanie włókien kolagenowych i elastynowych, wygładza skórę i wyrównuje jej koloryt.

    Do tej pory laseroterapia.

    Do niedawna prym wśród zabiegów, które mają na celu przebudowę tkanek, likwidację blizn, rozstępów, ujednolicenie struktury i kolorytu skóry oraz lift rejonów zabiegowych, wiodła laseroterapia.

    Więcej…  
  • Opuncja figowa - naturalny botoks

    Z nasion opuncji figowej, czyli jednego z kaktusów, wytwarza się najcenniejszy olej na świecie. Nazywany jest naturalnym botoksem, gdyż przeciwdziała starzeniu się skóry. Dodatkowo kupić można macerat z jej kwiatów w oleju arganowym. Jednak opuncja znajduje zastosowanie nie tylko w kosmetyce, gdyż wytwarza się z niej błonnik i produkty spożywcze.

    Kobiety wschodu od tysięcy lat stosują olejki z opuncji figowej (kaktus z gatunku Opuntia Ficus Indica) do pielęgnacji twarzy i dłoni, a także okolic oczu, dekoltu i szyi.

    Więcej…  
  • Przygotowania do jazdy na nartach

    Zanim wyjedziemy na narty, należy oprócz sprzętu, przygotować przede wszystkim nasze stawy. W tym celu stosujmy dietę bogatą w białko, kolagen oraz witaminę D i C. Można wspomóc się suplementami z alg, które zawierają dobrze przyswajalne minerały. Poza tym należy regularnie ćwiczyć, aby zadbać o ruchomość stawów, jak i ogólną kondycję organizmu.

    Jak zbudowane są stawy.

    Staw to ruchome połączenie przynajmniej 2 kości, które umożliwia im poruszanie się względem siebie.

    Więcej…  
  • Aktywność fizyczna seniora w zimie

    Choć za oknem zimno i nieprzyjemnie, nie warto rezygnować z przebywania na dworze. Nawet w zimne i mroźne dni dobrze zrobić sobie nawet krótki spacer. W zimie wcale nie musimy rezygnować z  fizycznej aktywności. Wymówkami w tym okresie stają się przede wszystkim skrócony dzień, niekorzystna aura lub chęć uniknięcia zachorowań na typowe o tej porze roku dolegliwości – przeziębienia, grypy, anginy, zapalenia gardła, oskrzeli, płuc, itp. Jednak należy pamiętać, iż sportowy zastój wiąże się z negatywnymi skutkami.

    Więcej…  

Aktualności seniora

Zaburzenia osobowości

Zaburzenia osobowości są to nieprawidłowości, charakteryzujące się m.in.: skrajnymi lub znaczącymi odmiennościami w porównaniu z przyjętym w danej kulturze sposobem myślenia i zachowania; odczuwaniem cierpienia w związku z codzienną egzystencją; problemami z kontrolowaniem popędów, nadpobudliwością, właściwym przeżywaniem emocji.

Więcej…

Zaćma starcza

Zaćma starcza – jest to zmętnienie soczewki będące wynikiem zmian zachodzących w oku w procesie starzenia się. Zaćma może przybierać postać początkową lub dojrzałą- ze zmętnieniem całej soczewki.

Więcej…

Ryczałt energetyczny

Ryczałt energetyczny przysługuje kombatantom oraz innym uprawnionym na mocy ustawy kombatanckiej; żołnierzom przymusowo zatrudnianym w kopalniach węgla, kamieniołomach, zakładach rud uranu i batalionach budowlanych; jak również uprawnionym wdowom i wdowcom po kombatancie/żołnierzu przymusowo zatrudnianym.

Więcej…

Pasje Seniora

CZATeria

seniorzy gotowe fb

Nowości

Wyszukiwanie