Centrum Zdrowia Dziecka Małgorzata Rozenek-Majdan

Malgosia Rozenek oral B

Według danych Ministerstwa Zdrowia *1 aż 89% dzieci w wieku 7 lat ma próchnicę. Aby rozwiązać ten problem, najlepszym sposobem jest edukacja dzieci w wieku wczesnoszkolnym, która pomoże wykształcić w nich pozytywne nawyki dbania o higienę jamy ustnej.

Procter & Gamble producent past Blend-a-med® i akcesoriów do pielęgnacji jamy ustnej Oral-B® –  już od wielu lat, angażuje się w edukację dzieci. Z okazji zbliżających się Świąt, w warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka firma zorganizowała niezwykłe warsztaty dla najmłodszych. W akcję zaangażowała się również Małgorzata Rozenek-Majdan.

„Niesamowity świat higieny jamy ustnej” to program edukacji stomatologicznej Instytutu Blend-a-med Oral-B®, który od lat pomaga wykształcić w dzieciach z pierwszych i drugich klas szkół podstawowych pozytywne nawyki dbania o higienę. Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia, firma Procter & Gamble postanowiła rozszerzyć zasięg programu i dotrzeć do dzieci z Centrum Zdrowia Dziecka. 15 grudnia br. mali pacjenci warszawskiego szpitala, nie tylko dowiedzieli się jak poprawnie dbać o zęby, ale również otrzymali świąteczne prezenty – szczoteczki elektryczne Oral-B® ze swoimi ulubionymi bohaterami bajek Disneya®. Wręczyła je osobiście Małgorzata Rozenek-Majdan.

W Centrum Zdrowia Dziecka rocznie leczymy ok. 200 tys. najciężej chorych dzieci z całego kraju. Leczenie w naszej placówce często łączy się z długim pobytem z dala od domu, dlatego, aby choć trochę uprzyjemnić ten czas naszym małym pacjentom, chętnie zapraszamy różnych gości i podejmujemy ciekawe inicjatywy. Program organizowany przez P&G z pewnością do takich należy. Łączy on w sobie dwa bardzo ważne elementy: zabawę oraz edukację. Jak wiemy, problemy z próchnicą dotyczą bardzo dużej części naszego społeczeństwa, a szczególnie dotykają dzieci. Nie możemy również zapominać, że zaniedbana próchnica oraz choroby przyzębia często stają się źródłem zakażenia dla całego organizmu. Tym bardziej, cieszy nas fakt, że biorąc udział w programie „Niesamowity świat higieny jamy ustnej” poprzez zabawę możemy edukować naszych małych pacjentów, a w konsekwencji – zapobiegać próchnicy i związanym z nią innym problemom. Nie ukrywam, że taka akcja jest również miłą odskocznią od codziennych badań. Dzięki niej, nasi podopieczni choć na chwilę mogą zapomnieć o pobycie w szpitalu i po prostu szeroko się uśmiechnąć  mówi Katarzyna Gardzińska, rzecznik prasowy Centrum Zdrowia Dziecka.

Podczas warsztatów prowadzonych przez wykwalifikowaną higienistkę, najmłodsi pacjenci mieli okazję dowiedzieć się m.in. czym są i skąd się biorą ubytki oraz jak prawidłowo myć zęby i dziąsła. Aby wkroczenie w „Niesamowity świat higieny jamy ustnej” było jeszcze bardziej ciekawe, w zdobywaniu wiedzy małym adeptom towarzyszyły postacie z bajek Disneya®. Specjalnie przygotowane materiały edukacyjne
z ilustracjami przedstawiającymi ulubionych bohaterów dzieci sprawiły, że nauka okazała się świetną zabawą. W akcję organizowaną przez Procter & Gamble zaangażowała się również Małgorzata Rozenek-Majdan. Gwiazda, nie tylko aktywnie uczestniczyła w samych warsztatach, ale również wręczyła osobiście małym pacjentom, 100 zestawów szczoteczek elektrycznych Oral-B® oraz materiały edukacyjne.

– Bardzo się cieszę, że mogę uczestniczyć w tak ważnym i potrzebnym programie jakim jest „Niesamowity świat higieny jamy ustnej”. Problem próchnicy w naszym kraju jest bardzo poważny, a zdrowie i dobro dzieci jest dla mnie szczególnie ważne, bo sama jestem matką. Od lat wspieram różne inicjatywy, które za cel stawiają sobie pomoc tym najmłodszym. Często pomagam również podopiecznym warszawskiego Centrum Zdrowia Dziecka, dlatego i tym razem, decyzja o wsparciu projektu P&G była dla mnie naturalna – dodaje Małgorzata Rozenek-Majdan.

W trakcie warsztatów, dzieciom towarzyszyli rodzice i opiekunowie, którzy odgrywają kluczową rolę w procesie edukacji najmłodszych. Poprzez codzienny kontakt z dziećmi, w naturalny sposób kształtują u nich odpowiednie postawy i codzienne nawyki, uczą kultury mycia zębów i pilnują, by szczotkowanie było dokładne i odpowiednio długie.

Specjaliści ostrzegają, że próchnica nie może być bagatelizowana, ponieważ nieleczona prowadzi do wielu, bardzo poważnych chorób. Aby więc zachęcić dzieci do codziennej higieny jamy ustnej, elementy zabawy są wręcz konieczne. Właśnie dlatego, Procter & Gamble w swoim portfolio ma kolorowe szczoteczki do zębów z bohaterami bajek Disneya® oraz smakowe pasty. Co więcej, Oral-B® stworzył również specjalną, bezpłatną aplikację Disney® Magic Timer™, która dzięki animacjom z postaciami ze świata bajek Disneya® pomaga dzieciom szczotkować zęby dłużej.

 – Jako wiodący producent  produktów do higieny jamy ustnej, zdajemy  sobie  sprawę ze skali problemów stomatologicznych w naszym kraju. Naszą odpowiedzialnością jest wprowadzanie takich innowacji, które będą odpowiadać na ten problem. Jednocześnie, mamy świadomość, że bez zapewnienia edukacji, nawet najlepsza pasta do zębów czy szczoteczka, nie rozwiąże problemu próchnicy. Właśnie dlatego, program edukacyjny „Niesamowity świat higieny jamy ustnej”, który z ogromną radością realizujemy teraz
w Centrum Zdrowia Dziecka to nasz kolejny krok, który podejmujemy jako firma odpowiedzialna społecznie. Cieszymy się, że Pani Małgorzata Rozenek-Majdan zechciała dzisiaj wspólnie z nami pomóc dzieciom
i przekazać im wiedzę, dzięki której mają szansę lepiej zadbać o zdrowie swoich zębów  –
podsumowuje Małgorzat Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej na Europę Centralną w P&G.

*1 Monitoring Zdrowia Jamy Ustnej 2016

Oral-B to światowy lider na rynku szczoteczek do zębów wartym ponad  5 mld dolarów. Produkty marki należącej do firmy Procter & Gamble obejmują manualne i elektryczne szczoteczki do zębów dla dzieci i dorosłych, irygatory do płukania jamy ustnej i produkty do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, w tym nici dentystyczne, a także pasty do zębów i płyny do płukania jamy ustnej. Szczoteczki manualne Oral-B są wybierane przez dentystów w USA i wielu innych krajach częściej niż szczoteczki jakiejkolwiek innej marki.