Szabasowa Dziewczyna

Szabasowa dziewczyna plakat 114 stycznia Teatr Żydowski zaprasza na kolejną premierę poza dotychczasową siedzibą przy Placu Grzybowskim!

Komedia „Szabasowa dziewczyna” w reżyserii Marcina Sławińskiego wystawiana będzie w dniach 14-16 stycznia i 10-12 lutego gościnnie w Klubie Dowództwa Garnizonu Warszawa.

Zakochany mężczyzna boi się ponownego związku. Zakochana w nim dziewczyna pragnie go, ale jest katoliczką, a on jest Żydem. Dramat? Nie. Raczej urocza, zabawna komedia romantyczna. Autorem „Szabasowej Dziewczyny” jest amerykański dramaturg Daniel Simon, o którym jego uczeń Woody Allen powiedział: „To, co wiem o komedii, nauczyłem się od Daniela”. Sztukę reżyseruje Marcin Sławiński, którego przedstawienia od lat bawią warszawską publiczność Kwadratu, Komedii i Capitolu. Sztuka „The Convertible Girl” jest prezentowana w ramach umowy zawartej z SAMUEL FRENCH, INC.

Tytuł oryginału: The Convertible Girl”

Autor: Daniel Simon

Reżyseria:Marcin Sławiński

Przekład:Janusz Tencer

Scenografia:Wojciech Stefaniak

Kostiumy:Agnieszka Kaczyńska

Asystent:Ernestyna Winnicka

Asystent scenografa: Maciej Chojnacki

Data premiery: 14.01.2017 r.

Terminy popremierowe: 15-16 stycznia, 10-12 lutego 2017 r. (spektakle wystawiane są w dni powszednie o 19.00, w niedziele o 18.00)

Miejsce: Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa 141A

Bilety: 40-60 zł

Rezerwacja biletów pod numerem tel.: (22) 526 20 34, (22) 526 20 32, (22) 850 64 50 lub 51 i

Obsada: Piotr Chomik Policjant/Goniec/Jonasz Steinberg, Sylwia Najah Krystyna, Henryk Rajfer Rabin Rotszyld, Dawid Szurmiej Policjant/Goniec/Jonasz Steinberg, Marek Ślosarski Ron Goldman, Ernestyna Winnicka Pani Goldman, Maciej Winkler Rabin Silwerman, Wojciech Wiliński Rabin Hahn

Biogram reżysera:

         MARCIN SŁAWIŃSKI. Absolwent Wydziału Aktorskiego i Wydziału Reżyserii PWST w Warszawie, przez 10 lat aktor Teatru Narodowego, zajął się następnie wyłącznie reżyserią.

  Zrealizował 100 spektakli w ponad dwudziestu polskich i zagranicznych teatrach. Reżyseruje niemal wyłącznie sztuki współczesne, specjalizuje się w komediach. Spod jego ręki wyszły polskie prapremiery takich szlagierów jak m. in. „Mayday”, „Okno na parlament”, „O co biega”, „Wszystko w rodzinie”, „Zbrodnie serca”, „Szalone nożyczki”, „Przyjazne dusze” czy „Mayday II” (w Kwadracie), a także „Mój przyjaciel Harvey”, „Pół żartem, pół sercem”, „Nie teraz, kochanie” i „Zwariowana terapia” (w Komedii) oraz „Dajcie mi tenora” i „Hawaje” w Capitolu. Reżyserował komedie Ayckbourne’a, Frayna, Shaeffera, Gombrowicza, Mrożka, a przede wszystkim – Aleksandra Fredry.

  Poproszony o wymienienie najważniejszych spektakli, podaje debiutancką „Zamianę”  Claudela  w Teatrze Małym i „Spróbujmy jeszcze raz”  Schisgalla z W. Zborowskim i P. Wawrzeckim, która rozpoczęła jego współpracę z Kwadratem, spektakle „peerelowskie” czy raczej „antypeerelowskie”: „Róbmy swoje”, „Mandat”, „Kompot”, „Nagi król” i „5 dni Lemuela Gulliwera”, a także „mądre komedie” -  „Seksualne perwersje w Chicago” Mameta, „Sztukę” Y. Rezy, „Pokój stołowy, „Pokój Marvina”, „Klub cmentarny”, „Prawdę” i sztuki Wojciecha Tomczyka – „Komedia romantyczna”, „Zaręczyny” (2015) i oczywiście wielokrotnie nagradzany dramat „Wampir” z 2003 r.

   Reżyserował operetki, spektakle teatru TV, Polskiego Radia i serial komediowy. Był kierownikiem artystycznym warszawskiego Teatru Kwadrat oraz łódzkiego Teatru Powszechnego. Za aktorstwem nie tęskni, o dyrektorowaniu nie marzy, uważa, że reżyserowanie w teatrze to najlepsze co mu się mogło w życiu zawodowym przytrafić.

Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich – Centrum Kultury Jidysz