header short                       porady1
Porady dnia
aktualnosci2
Aktualności
zdrowie2
Zdrowie Seniora
 pasje1
Pasje Seniora

Wsłuchaj się w głos swojego serca

/tytuł/ Wsłuchaj się w głos swojego serca
/lead/ W dzisiejszych czasach pośpiechu determinującego wszystkie dziedziny naszego życia, serce wymaga szczególnej troski. Stres, wielość zadań, z którymi się borykamy i nieodpowiednia dieta negatywnie wpływają na stan układu krwionośnego, co stwarza zagrożenie poważnych chorób, a nawet zgonu.
Tego, jak ważną funkcję w naszym organizmie pełni serce, nie trzeba nikomu tłumaczyć. O drugi najważniejszy po mózgu organ, należy troszczyć się z wyjątkową dbałością. Przy okazji nie wolno zapominać o całym układzie krwionośnym, który rozprowadza po ciele składniki odżywcze  i tlen, zapewniając nam dobrą kondycję. Utrzymujące się podwyższone ciśnienie krwi prowadzi do zwężenia tętnic i rozwoju blaszek miażdżycowych. Od lat choroby krążenia są główną przyczyną śmierci zarówno w Polsce, jak i na świecie. Dlatego odkładanie troski o serce na później może w najmniej oczekiwanym momencie zaowocować zawałem serca, udarem mózgu, a nawet nagłym zgonem. Warto więc zapoznać się ze sposobami, które pozwolą zadbać o zdrowie serca na jak najdłużej.
Nie tylko dieta
O zdrowie naszego serca możemy zadbać stosując odpowiednią dietę. Z jadłospisu powinien prawie całkiem zniknąć przede wszystkim tłuszcz zwierzęcy, który powoduje podwyższenie poziomu cholesterolu wywołującego miażdżycę. Warto ograniczyć spożycie tłustego czerwonego mięsa i  zastąpić je drobiem oraz rybami, które są źródłem bezcennych dla zdrowia kwasów omega.
Sama racjonalna dieta nie jest w stanie oczywiście całkowicie wyeliminować ryzyka kłopotów z układem krwionośnym i sercem, niemniej dbając o jej kompleksowość i różnorodność dajemy organizmowi możliwość sprawniejszego funkcjonowania. Stres jest nieodłącznym elementem naszego życia, jeśli jednak kumuluje się i działa na nas paraliżująco, może mieć poważne konsekwencje dla naszego zdrowia. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby unikanie sytuacji, które nas stresują, ale jak wiadomo, nie jest to możliwe. Do eliminowania negatywnych skutków stresu konieczny jest też ruch, który usprawnia krążenie, hartuje serce, podnosi poziom endorfin (tzw. hormonów szczęścia), a więc poprawia nasze ogólne samopoczucie. Niezbędny jest również regenerujący sen i wypoczynek w miłej atmosferze , która pozwoli nam „naładować akumulatory”.
Korzystny wpływ na nasze nerwy i serce ma witamina B6. Jej niedobór może powodować nieprawidłowości w układzie nerwowym takie jak drgawki, depresja, bezsenność i ogólne pogorszenie samopoczucia. Witamina B6 ma swoje źródło w wielu produktach spożywczych np. w mięsie, rybach, jajkach, czy warzywach. Niestety, poprzez źle skomponowaną dietę przyjmujemy jej za mało, co prowadzi do występowania objawów związanych z jej niedoborami. Dla tych, którzy wyraźnie odczuwają braki tej witaminy, powstały preparaty takie jak np.  Cardiomin B6 (30 tabletek/18 zł; 60 tabletek/26 zł), który dostarcza organizmowi najważniejsze dla mięśnia sercowego składniki, takie jak magnez, wapń i potas. Cardiomin B6 jest szczególnie polecany osobom narażonym na stres, pijącym duże ilości kawy, czy herbaty, które wypłukują magnez z organizmu. Już jedna tabletka uzupełnia poziom niezbędnych dla naszego organizmu substancji, niwelując skutki ich niedoboru.  Preparat, dzięki zawartości magnezu, zapobiega kurczom mięśni i uczuciu mrowienia w rękach i nogach, a także niweluje drganie powiek. Zawartość wapnia wpływa wzmacniająco na mięsień sercowy, reguluje krzepliwość krwi i wpływa korzystnie na utrzymanie prawidłowego ciśnienia. Potas odpowiada za kontrolę przewodzenia impulsów nerwowych, a witamina B6 pełni ważną rolę w procesie wchłaniania magnezu przez organizm.
Przy zachowaniu prawidłowej diety i aktywności fizycznej, wspomagając organizm odpowiednimi preparatami, a także pamiętając o równoważeniu wysiłku z relaksem, na długo można cieszyć się zdrowiem swojego serca i całego organizmu. Warto zadbać o te wszystkie elementy, bo zdrowie mamy jedno i tylko my sami możemy zatroszczyć się o nie we właściwy sposób.
(Anna Machnowska)
W dzisiejszych czasach pośpiechu determinującego wszystkie dziedziny naszego życia, serce wymaga szczególnej troski. Stres, wielość zadań, z którymi się borykamy i nieodpowiednia dieta negatywnie wpływają na stan układu krwionośnego, co stwarza zagrożenie poważnych chorób, a nawet zgonu.

Tego, jak ważną funkcję w naszym organizmie pełni serce, nie trzeba nikomu tłumaczyć. O drugi najważniejszy po mózgu organ, należy troszczyć się z wyjątkową dbałością. Przy okazji nie wolno zapominać o całym układzie krwionośnym, który rozprowadza po ciele składniki odżywcze  i tlen, zapewniając nam dobrą kondycję. Utrzymujące się podwyższone ciśnienie krwi prowadzi do zwężenia tętnic i rozwoju blaszek miażdżycowych. Od lat choroby krążenia są główną przyczyną śmierci zarówno w Polsce, jak i na świecie. Dlatego odkładanie troski o serce na później może w najmniej oczekiwanym momencie zaowocować zawałem serca, udarem mózgu, a nawet nagłym zgonem. Warto więc zapoznać się ze sposobami, które pozwolą zadbać o zdrowie serca na jak najdłużej.

Nie tylko dieta

O zdrowie naszego serca możemy zadbać stosując odpowiednią dietę. Z jadłospisu powinien prawie całkiem zniknąć przede wszystkim tłuszcz zwierzęcy, który powoduje podwyższenie poziomu cholesterolu wywołującego miażdżycę. Warto ograniczyć spożycie tłustego czerwonego mięsa i  zastąpić je drobiem oraz rybami, które są źródłem bezcennych dla zdrowia kwasów omega.

Sama racjonalna dieta nie jest w stanie oczywiście całkowicie wyeliminować ryzyka kłopotów z układem krwionośnym i sercem, niemniej dbając o jej kompleksowość i różnorodność dajemy organizmowi możliwość sprawniejszego funkcjonowania. Stres jest nieodłącznym elementem naszego życia, jeśli jednak kumuluje się i działa na nas paraliżująco, może mieć poważne konsekwencje dla naszego zdrowia. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby unikanie sytuacji, które nas stresują, ale jak wiadomo, nie jest to możliwe. Do eliminowania negatywnych skutków stresu konieczny jest też ruch, który usprawnia krążenie, hartuje serce, podnosi poziom endorfin (tzw. hormonów szczęścia), a więc poprawia nasze ogólne samopoczucie. Niezbędny jest również regenerujący sen i wypoczynek w miłej atmosferze , która pozwoli nam „naładować akumulatory”.

Korzystny wpływ na nasze nerwy i serce ma witamina B6. Jej niedobór może powodować nieprawidłowości w układzie nerwowym takie jak drgawki, depresja, bezsenność i ogólne pogorszenie samopoczucia. Witamina B6 ma swoje źródło w wielu produktach spożywczych np. w mięsie, rybach, jajkach, czy warzywach. Niestety, poprzez źle skomponowaną dietę przyjmujemy jej za mało, co prowadzi do występowania objawów związanych z jej niedoborami. Dla tych, którzy wyraźnie odczuwają braki tej witaminy, powstały preparaty takie jak np.  Cardiomin B6 (30 tabletek/18 zł; 60 tabletek/26 zł), który dostarcza organizmowi najważniejsze dla mięśnia sercowego składniki, takie jak magnez, wapń i potas. Cardiomin B6 jest szczególnie polecany osobom narażonym na stres, pijącym duże ilości kawy, czy herbaty, które wypłukują magnez z organizmu. Już jedna tabletka uzupełnia poziom niezbędnych dla naszego organizmu substancji, niwelując skutki ich niedoboru.  Preparat, dzięki zawartości magnezu, zapobiega kurczom mięśni i uczuciu mrowienia w rękach i nogach, a także niweluje drganie powiek. Zawartość wapnia wpływa wzmacniająco na mięsień sercowy, reguluje krzepliwość krwi i wpływa korzystnie na utrzymanie prawidłowego ciśnienia. Potas odpowiada za kontrolę przewodzenia impulsów nerwowych, a witamina B6 pełni ważną rolę w procesie wchłaniania magnezu przez organizm.

Przy zachowaniu prawidłowej diety i aktywności fizycznej, wspomagając organizm odpowiednimi preparatami, a także pamiętając o równoważeniu wysiłku z relaksem, na długo można cieszyć się zdrowiem swojego serca i całego organizmu. Warto zadbać o te wszystkie elementy, bo zdrowie mamy jedno i tylko my sami możemy zatroszczyć się o nie we właściwy sposób.


(Anna Machnowska)

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Zdrowie Seniora

  • Cukrzyca - codzienne życie

    Dorota ZozulinskaCukrzyca to pierwsza niezakaźna choroba, którą Światowa Organizacja Zdrowia uznała za epidemię XXI wieku. W Polsce obecnie cierpi na nią ok. 3 mln Polaków, ale liczba chorych stale rośnie, co ma związek m.in. ze starzeniem się społeczeństwa.
    Pomimo rosnącej skali problemu, polscy pacjenci wciąż nie mają dostępu do najlepszych opcji terapeutycznych, które są standardem opieki diabetologicznej na świecie.

    Cukrzyca jest chorobą metaboliczną, która charakteryzuje się hiperglikemią, czyli wysokim stężeniem glukozy we krwi.

    Więcej…  
  • Cukrzyca cichy wróg

    Pracujesz na siedząco, odpoczywasz w bezruchu, jesz zbyt dużo i nieregularnie, nie unikasz niezdrowych potraw, słodyczy? Lekarze z Centrów Medycznych Medyceusz w Łodzi przestrzegają: to prosta droga do cukrzycy, choroby, która jest trudna do rozpoznania i zwykle przez wiele lat rozwija się bezobjawowo. Nie dokucza, nie boli, ale po cichu niszczy organizm.

    Cukrzycę typu 2 nazywa się epidemią XXI wieku – to jedna z najgroźniejszych i najczęstszych chorób cywilizacyjnych. W Polsce cierpi na nią około 3 mln osób, na świecie ponad 400 mln.

    Więcej…  
  • Ogólnopolski Dzień Seniora 14 listopada 2018

    Aktywność fizyczna najlepszym lekiem na problemy zdrowotne w każdym wieku. W 2050 roku w Polsce liczba osób w wieku 65+ wzrośnie do blisko 12 milionów. Choć długość życia rośnie, nie podnosi się jego jakość, a jedną z przyczyn jest brak aktywności fizycznej wśród seniorów. Bezruch obniża ich sprawność fizyczną oraz zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia poważnych chorób sercowo-naczyniowych, które są najczęstszą przyczyną zgonów w Polsce.  

    W zdrowym ciele zdrowy ruch

    Więcej…  
  • Cukrzyca cicha epidemia

    Anna SliwinskaAnna Śliwińska:

    „Największym problemem w walce z cichą epidemią cukrzycy jest… cisza”

    Nawet kilkaset tysięcy osób w Polce nie wie, że choruje na cukrzycę. Gros z 3 milionów pacjentów, którzy mają postawioną diagnozę, nie leczy się zgodnie z zaleceniami. Wielkim wyzwaniem pozostaje dostęp do optymalnej terapii i opieki, zwłaszcza osób z cukrzycą typu 2 oraz tych, które nie przekroczyły 75. roku życia i nie mogą liczyć na choćby część darmowych leków.

    Więcej…  
  • Marokański zabieg Hammam

    Do wykonania marokańskiego zabiegu pielęgnacyjnego Hammam, który odnawia nie tylko ciało, ale i umysł, niezbędne jest czarne mydło (oczyszcza), glinka (odżywia), jak i olej arganowy (nawilża). Dzięki żelowi pod prysznic, który zawiera te 3 składniki, możemy skorzystać z zalet zabiegu, we własnej łazience.

    Na czym polega zabieg Hammam?

    Słowo „Hammam” oznacza publiczną łaźnię, która pełni w Maroku ważną rolę. Mieszkańcy tego kraju, od wieków, poddają się w niej zabiegowi pielęgnacyjnemu, który odnawia nie tylko ciało, ale i umysł. Polega na oczyszczeniu, złuszczeniu, odżywieniu i nawilżeniu skóry.

    Więcej…  
  • Ból w szyi, plecach, krzyżu

    Wstając rano z łóżka, podnosząc ciężką torbę czy myjąc głowę w umywalce, nagle czujesz chrupnięcie i dosłownie zgina Cię w pół. Przyszywający ból nie pozwala swobodnie się wyprostować. Znasz to? Przeczytaj wskazówki dr n. med. Joanny Stodolnej-Tukendorf z FootMedica, która podpowiada, co robić, gdy zazgrzyta Ci
    w kręgosłupie.

    „Najczęściej ból występuje w szyi, plecach, krzyżu. Bywa również, że ból pojawia się w częściach odległych od kręgosłupa. Jest to tzw. ból promieniujący lub rzutowany. Pacjenci skarżą się na bolesność w odcinku lędźwiowym kręgosłupa, pośladku, udzie, łydce.

    Więcej…  
  • Piękny uśmiech

    Monika StachowiczChcesz mieć piękny uśmiech? Wybieraj zielone produkty!

    Nasi praprzodkowie mieli mocne i silne zęby, nie tylko dlatego, że rozszarpywali nimi mięso, ale również częściej niż współczesny człowiek żywili się… roślinami i warzywami. Im bardziej zielone i chrupiące, tym zdrowsze dla zębów! Oto kilka przykładów.

    Jarmuż

    Jeśli chcesz rzadziej odwiedzać dentystę, postaw na zielone warzywa liściaste w diecie np. jarmuż. To jedno z najbardziej hipsterskich warzyw to obok szpinaku znakomite roślinne źródło m.in. kwasu foliowego i wapnia.

    Więcej…  

Aktualności seniora

Choroba zwyrodnieniowa stawów

Choroba zwyrodnieniowa stawów- występuje z reguły po 40 roku życia. W jej wyniku dochodzi do niszczenia chrząstki stawowej i przebudowy tkanki kostnej. Obejmuje od jednego do kilku stawów.

Więcej…

Osteoporoza choroba kości

Osteoporoza – jest to choroba kości, charakteryzująca się obniżeniem masy tkanki kostnej oraz zmianami w ich strukturze, prowadzącymi do zwiększonej podatności na złamania.

Więcej…

Choroba uchyłkowa

Choroba uchyłkowa polega na występowaniu w przewodzie pokarmowym nieprawidłowych, charakterystycznych zagłębień (uchyłków).

Więcej…

Pasje Seniora

CZATeria

seniorzy gotowe fb

Nowości

Wyszukiwanie