header short                       porady1
Porady dnia
aktualnosci2
Aktualności
zdrowie2
Zdrowie Seniora
 pasje1
Pasje Seniora

Wsłuchaj się w głos swojego serca

/tytuł/ Wsłuchaj się w głos swojego serca
/lead/ W dzisiejszych czasach pośpiechu determinującego wszystkie dziedziny naszego życia, serce wymaga szczególnej troski. Stres, wielość zadań, z którymi się borykamy i nieodpowiednia dieta negatywnie wpływają na stan układu krwionośnego, co stwarza zagrożenie poważnych chorób, a nawet zgonu.
Tego, jak ważną funkcję w naszym organizmie pełni serce, nie trzeba nikomu tłumaczyć. O drugi najważniejszy po mózgu organ, należy troszczyć się z wyjątkową dbałością. Przy okazji nie wolno zapominać o całym układzie krwionośnym, który rozprowadza po ciele składniki odżywcze  i tlen, zapewniając nam dobrą kondycję. Utrzymujące się podwyższone ciśnienie krwi prowadzi do zwężenia tętnic i rozwoju blaszek miażdżycowych. Od lat choroby krążenia są główną przyczyną śmierci zarówno w Polsce, jak i na świecie. Dlatego odkładanie troski o serce na później może w najmniej oczekiwanym momencie zaowocować zawałem serca, udarem mózgu, a nawet nagłym zgonem. Warto więc zapoznać się ze sposobami, które pozwolą zadbać o zdrowie serca na jak najdłużej.
Nie tylko dieta
O zdrowie naszego serca możemy zadbać stosując odpowiednią dietę. Z jadłospisu powinien prawie całkiem zniknąć przede wszystkim tłuszcz zwierzęcy, który powoduje podwyższenie poziomu cholesterolu wywołującego miażdżycę. Warto ograniczyć spożycie tłustego czerwonego mięsa i  zastąpić je drobiem oraz rybami, które są źródłem bezcennych dla zdrowia kwasów omega.
Sama racjonalna dieta nie jest w stanie oczywiście całkowicie wyeliminować ryzyka kłopotów z układem krwionośnym i sercem, niemniej dbając o jej kompleksowość i różnorodność dajemy organizmowi możliwość sprawniejszego funkcjonowania. Stres jest nieodłącznym elementem naszego życia, jeśli jednak kumuluje się i działa na nas paraliżująco, może mieć poważne konsekwencje dla naszego zdrowia. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby unikanie sytuacji, które nas stresują, ale jak wiadomo, nie jest to możliwe. Do eliminowania negatywnych skutków stresu konieczny jest też ruch, który usprawnia krążenie, hartuje serce, podnosi poziom endorfin (tzw. hormonów szczęścia), a więc poprawia nasze ogólne samopoczucie. Niezbędny jest również regenerujący sen i wypoczynek w miłej atmosferze , która pozwoli nam „naładować akumulatory”.
Korzystny wpływ na nasze nerwy i serce ma witamina B6. Jej niedobór może powodować nieprawidłowości w układzie nerwowym takie jak drgawki, depresja, bezsenność i ogólne pogorszenie samopoczucia. Witamina B6 ma swoje źródło w wielu produktach spożywczych np. w mięsie, rybach, jajkach, czy warzywach. Niestety, poprzez źle skomponowaną dietę przyjmujemy jej za mało, co prowadzi do występowania objawów związanych z jej niedoborami. Dla tych, którzy wyraźnie odczuwają braki tej witaminy, powstały preparaty takie jak np.  Cardiomin B6 (30 tabletek/18 zł; 60 tabletek/26 zł), który dostarcza organizmowi najważniejsze dla mięśnia sercowego składniki, takie jak magnez, wapń i potas. Cardiomin B6 jest szczególnie polecany osobom narażonym na stres, pijącym duże ilości kawy, czy herbaty, które wypłukują magnez z organizmu. Już jedna tabletka uzupełnia poziom niezbędnych dla naszego organizmu substancji, niwelując skutki ich niedoboru.  Preparat, dzięki zawartości magnezu, zapobiega kurczom mięśni i uczuciu mrowienia w rękach i nogach, a także niweluje drganie powiek. Zawartość wapnia wpływa wzmacniająco na mięsień sercowy, reguluje krzepliwość krwi i wpływa korzystnie na utrzymanie prawidłowego ciśnienia. Potas odpowiada za kontrolę przewodzenia impulsów nerwowych, a witamina B6 pełni ważną rolę w procesie wchłaniania magnezu przez organizm.
Przy zachowaniu prawidłowej diety i aktywności fizycznej, wspomagając organizm odpowiednimi preparatami, a także pamiętając o równoważeniu wysiłku z relaksem, na długo można cieszyć się zdrowiem swojego serca i całego organizmu. Warto zadbać o te wszystkie elementy, bo zdrowie mamy jedno i tylko my sami możemy zatroszczyć się o nie we właściwy sposób.
(Anna Machnowska)
W dzisiejszych czasach pośpiechu determinującego wszystkie dziedziny naszego życia, serce wymaga szczególnej troski. Stres, wielość zadań, z którymi się borykamy i nieodpowiednia dieta negatywnie wpływają na stan układu krwionośnego, co stwarza zagrożenie poważnych chorób, a nawet zgonu.

Tego, jak ważną funkcję w naszym organizmie pełni serce, nie trzeba nikomu tłumaczyć. O drugi najważniejszy po mózgu organ, należy troszczyć się z wyjątkową dbałością. Przy okazji nie wolno zapominać o całym układzie krwionośnym, który rozprowadza po ciele składniki odżywcze  i tlen, zapewniając nam dobrą kondycję. Utrzymujące się podwyższone ciśnienie krwi prowadzi do zwężenia tętnic i rozwoju blaszek miażdżycowych. Od lat choroby krążenia są główną przyczyną śmierci zarówno w Polsce, jak i na świecie. Dlatego odkładanie troski o serce na później może w najmniej oczekiwanym momencie zaowocować zawałem serca, udarem mózgu, a nawet nagłym zgonem. Warto więc zapoznać się ze sposobami, które pozwolą zadbać o zdrowie serca na jak najdłużej.

Nie tylko dieta

O zdrowie naszego serca możemy zadbać stosując odpowiednią dietę. Z jadłospisu powinien prawie całkiem zniknąć przede wszystkim tłuszcz zwierzęcy, który powoduje podwyższenie poziomu cholesterolu wywołującego miażdżycę. Warto ograniczyć spożycie tłustego czerwonego mięsa i  zastąpić je drobiem oraz rybami, które są źródłem bezcennych dla zdrowia kwasów omega.

Sama racjonalna dieta nie jest w stanie oczywiście całkowicie wyeliminować ryzyka kłopotów z układem krwionośnym i sercem, niemniej dbając o jej kompleksowość i różnorodność dajemy organizmowi możliwość sprawniejszego funkcjonowania. Stres jest nieodłącznym elementem naszego życia, jeśli jednak kumuluje się i działa na nas paraliżująco, może mieć poważne konsekwencje dla naszego zdrowia. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby unikanie sytuacji, które nas stresują, ale jak wiadomo, nie jest to możliwe. Do eliminowania negatywnych skutków stresu konieczny jest też ruch, który usprawnia krążenie, hartuje serce, podnosi poziom endorfin (tzw. hormonów szczęścia), a więc poprawia nasze ogólne samopoczucie. Niezbędny jest również regenerujący sen i wypoczynek w miłej atmosferze , która pozwoli nam „naładować akumulatory”.

Korzystny wpływ na nasze nerwy i serce ma witamina B6. Jej niedobór może powodować nieprawidłowości w układzie nerwowym takie jak drgawki, depresja, bezsenność i ogólne pogorszenie samopoczucia. Witamina B6 ma swoje źródło w wielu produktach spożywczych np. w mięsie, rybach, jajkach, czy warzywach. Niestety, poprzez źle skomponowaną dietę przyjmujemy jej za mało, co prowadzi do występowania objawów związanych z jej niedoborami. Dla tych, którzy wyraźnie odczuwają braki tej witaminy, powstały preparaty takie jak np.  Cardiomin B6 (30 tabletek/18 zł; 60 tabletek/26 zł), który dostarcza organizmowi najważniejsze dla mięśnia sercowego składniki, takie jak magnez, wapń i potas. Cardiomin B6 jest szczególnie polecany osobom narażonym na stres, pijącym duże ilości kawy, czy herbaty, które wypłukują magnez z organizmu. Już jedna tabletka uzupełnia poziom niezbędnych dla naszego organizmu substancji, niwelując skutki ich niedoboru.  Preparat, dzięki zawartości magnezu, zapobiega kurczom mięśni i uczuciu mrowienia w rękach i nogach, a także niweluje drganie powiek. Zawartość wapnia wpływa wzmacniająco na mięsień sercowy, reguluje krzepliwość krwi i wpływa korzystnie na utrzymanie prawidłowego ciśnienia. Potas odpowiada za kontrolę przewodzenia impulsów nerwowych, a witamina B6 pełni ważną rolę w procesie wchłaniania magnezu przez organizm.

Przy zachowaniu prawidłowej diety i aktywności fizycznej, wspomagając organizm odpowiednimi preparatami, a także pamiętając o równoważeniu wysiłku z relaksem, na długo można cieszyć się zdrowiem swojego serca i całego organizmu. Warto zadbać o te wszystkie elementy, bo zdrowie mamy jedno i tylko my sami możemy zatroszczyć się o nie we właściwy sposób.


(Anna Machnowska)

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Zdrowie Seniora

  • Walentynki a nasze serce

    Każdego dnia „bije” 100 tysięcy razy. Przez całe życie wielokrotnie więcej - ponad 3,5 miliarda. W godzinę toczy ponad 300 litrów krwi. Dzięki jego niezmordowanej pracy żyjemy. Serce - symbol miłości, którego - jak na ironię – większość Polaków nie kocha. Specjaliści CM Medyceusz w Walentynki radzą, jak i dlaczego trzeba dbać o serce?

    Serce wtłacza w nas życie – niemal dosłownie. Jest naszą wewnętrzną pompą, pozwalającą zamienić w płucach odtlenowaną krew z żył i tętnicami tchnąć ją natlenowaną do najdalszych zakątków ciała. Bez tego procesu nie da się żyć. Co robić zatem, aby utrzymywać serce w dobre formie?

    Więcej…  
  • Przebarwienia na skórze

    Ciemniejsze plamy na skórze to dla wielu kobiet przyczyna dyskomfortu, powodująca utratę pewności siebie. Przebarwienia na twarzy czy dekolcie, choć mogą zostać ukryte pod warstwą makijażu, nie znikają samoistnie – do tego potrzebna jest odpowiednia pielęgnacja. Czym charakteryzują się te zmiany oraz jak sobie z nimi radzić, podpowiada Olga Kamińska, Training Manager marki Biologique Recherche.

    Dlaczego przebarwienia pojawiają się na naszej skórze?

    Więcej…  
  • Jak zadbać o gładkość naszych stóp?

    Gdy nasze pięty są zrogowaciałe najczęściej sięgamy po tradycyjne pumeksy, które jednak są mało praktyczne. Warto postawić na marokański pumeks Hammam, który wytwarza się z bogatej w minerały, glinki czerwonej. Dzięki wygodnej rączce, wyżłobionym rowkom, a także odpowiedniej wielkości i twardości - pozwoli cieszyć się gładkimi stopami.

    Więcej…  
  • Kolonoskopia wirtualna

    Zauważasz u siebie dolegliwości takie jak krwawienia z odbytu, utrzymującą się biegunkę, ból czy parcie na stolec? Nie lekceważ ich i nie traktuj jak wirtualnych problemów. Mogą bowiem zwiastować realną chorobę – nawet raka jelita grubego. W diagnozie może pomóc wirtualna kolonoskopia. Na czym polega to badanie i kiedy warto je wykonać?

    Co to jest wirtualna kolonoskopia i kiedy dobrze ją wykonać?

    Więcej…  
  • Ślepota śnieżna

    Zima kojarzy nam się z okresem, w którym pada śnieg i brakuje słońca. Czy wiesz, że to właśnie o tej porze roku promienie słoneczne mogą stanowić dla naszych oczu największe zagrożenie? Czy powinniśmy obawiać się ślepoty śnieżnej? Odpowiada Małgorzata Leszczyńska, optyk i optometrysta oraz ekspert Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej.

    W zimę nie zapominaj o promieniowaniu UV

    Okularów przeciwsłonecznych używamy chroniąc swoje oczy przede wszystkim latem, kiedy pora dnia pozwala nam cieszyć się słońcem o wiele dłużej niż w trakcie zimy, a my często organizujemy swój czas tak, aby przebywać na świeżym powietrzu jak najczęściej.

    Więcej…  
  • Niedobór minerałów i witamin

    Zdrowa, różnorodna dieta to jeden z fundamentów mocnych zębów. Jakich minerałów i witamin nie powinno zabraknąć w naszej diecie, aby cieszyć się atrakcyjnym uśmiechem jak najdłużej?

    Wapń

    Odpowiednia kombinacja składników mineralnych wzmocni zęby. Jednym z kluczowych jest wapń, minerał, który w 99 proc. zmagazynowany jest w naszych kościach i zębach. W zębach wapń występuje jako "hydroksyapatyt", składający się  zarówno z wapnia, jak i fosforanu. Stanowi on rodzaj rusztowania zapewniającego wytrzymałość mechaniczną kościom i zębom.

    Więcej…  

Aktualności seniora

Chroniczne zmęczenie i senność

W Polsce choruje na cukrzycę trzy miliony osób. Co powinno zaniepokoić i zmobilizować nas do sprawdzenia ryzyka zachorowania? Test do samodzielnego zmierzenia ryzyka zachorowania na cukrzycę.

Więcej…

Ból brzucha

Kłujący ból brzucha – w zależności od lokalizacji bólu i jego natężenia może sugerować wystąpienie różnych poważnych chorób; zwłaszcza, jeżeli towarzyszą mu dodatkowe objawy, takie jak gorączka czy wymioty. Co oznacza ból występujący w poniżej opisanych miejscach?

Więcej…

Badania wątrobowe

Próby wątrobowe jest to badanie z krwi, mające na celu ocenić stan wątroby. Osoby w przypadku których zachodzi podejrzenie co do nieprawidłowego funkcjonowania lub uszkodzenia tego narządu są kierowane na badania oznaczające poziom: ALAT, ALP, AspAT, GGTP, LDH, Bilirubiny całkowitej, ChE.

Więcej…

Pasje Seniora

CZATeria

seniorzy gotowe fb

Wyszukiwanie