header short                       porady1
Porady dnia
aktualnosci2
Aktualności
zdrowie2
Zdrowie Seniora
 pasje1
Pasje Seniora

Gdzie szukać witamin jesienią

Ostatnie dni nie mają dla nas litości i odnosimy wrażenie, że zabierają wszystko to, co najlepsze. Słońce, ciepło, energię do działania, aż z czasem dopada nas jesienne przygnębienie. Co gorsze, tracimy wtedy najważniejszą dla naszego organizmu odporność. Nie możemy się jednak tak łatwo poddać! Wystarczy, że zwiększymy naszą czujność i z dokładnością będziemy dobierać produkty do naszego codziennego jadłospisu.

Gdzie znajdziemy dawkę nie tylko witamin i minerałów, ale i sporą garść dobrego samopoczucia?

Naszą odporność budują przede wszystkim witaminy i minerały. Mają wpływ na prawidłową przemianę materii, a bez ich wsparcia wiele narządów w naszym ciele sobie po prostu nie poradzi. Zatem pamiętajmy, by dostarczać je wraz ze zdrowymi posiłkami, ewentualnie
w postaci suplementów z apteki. Jesienią jest to szczególnie ważne, gdy pogoda zaskakuje nas na każdym kroku.

Złoty alfabet

A, B, C, D, E - zapewne dobrze znacie te litery, lecz najwyższa pora poznać je bliżej, ale
w kontekście witamin. Na temat rozpoczynającej nasz zdrowy alfabet witaminy A zdradzimy wam, że gdy cierpimy na jej niedobór czujemy się zmęczeni, nie mamy apetytu i znacznie spada nasza odporność. Tym samym, jesteśmy bardziej narażeni na różnego rodzaju zakażenia. Wszystkie panie, mogą wtedy także zauważyć, że ich paznokcie są łamliwe, a włosy suche
i pozbawione blasku. Witamina B12 przybywa z pomocą, gdy pogrążeni w jesiennej chandrze nie możemy się skupić dosłownie na niczym. Dzięki niej nie mamy problemu z koncentracją
i pamięcią. Nasz system immunologiczny idealnie współgra natomiast z witaminą C, która skutecznie wspiera go w działaniu i wzmacnia. Przyśpiesza także gojenie ran, czy popękanych od zimna dłoni. Jesienią i zimą niedobór kolejnej witaminy - D - zdarza się dość często. Dzieje się tak ze względu na brak słońca w tym okresie. A witamina D produkowana jest właśnie wtedy, gdy nasza skóra wystawiona jest na promienie słoneczne. Dlatego jeśli nie chcemy narzekać na ból w kościach czy stawach i pragniemy cieszyć się dobrym samopoczuciem, sięgnijmy po nią w postaci produktów lub suplementów diety.  Na koniec pamiętajcie
o witaminie E. Jest niezbędna dla naszej skóry, gdy ta w zimniejsze dni nieustannie przebywa
w ogrzewanych i wypełnionych suchym powietrzem pomieszczeniach. Zadbajmy zatem o jej kondycję, by nie tylko czuć się zdrowo, ale i zdrowo wyglądać!

W poszukiwaniu odporności

 

Gdy już wiemy co nieco o witaminach i ich właściwościach, trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: gdzie ich szukać? Nie od dziś wiadomo, że największą skarbnicą witamin są owoce
i warzywa. Jednak, gdy nastają zimniejsze dni ich dostępność nieco się kurczy. Nie sięgajmy po mrożonki. Skupmy się na tych owocach i warzywach, które w pełni świeże dostępne są
w aktualnym sezonie. Przykładowo jesienna dynia jest niskokaloryczna, a co najważniejsze skrywa w sobie witaminę A. Możemy przyrządzić z niej wiele potraw, a z jej zakupem w tym chłodniejszym okresie, problemów mieć nie będziemy. Całorocznie dostępne jabłka dostarczą nam wiele witamin, m.in. A, E, C czy D. Zagoszczą w niejednym jadłospisie i są doskonałe jako przekąska na każdą porę dnia. Gdy spada nasza odporność, warto zjeść coś ciepłego i się rozgrzać. Idealna do tego nada się oczywiście zupa. Można przyrządzić ją np. z buraków, to one uzupełnią w naszym organizmie witaminę C oraz B. Pamiętajmy także o mięsie, np. wieprzowinie bogatej w witaminę B1 oraz o rybach. Tuńczyk, makrela, śledzie czy sardynki dostarczą nam słonecznej witaminy D.

Witaminy i Vita-Minki

 

Gdy czas upałów przeminął i nie musimy już martwić się o idealną sylwetkę, przestajemy troszczyć się o to, co wchodzi w skład wybieranych przez nas produktów spożywczych. Niesłusznie, bo właśnie teraz najbardziej narażeni jesteśmy na choroby i infekcje. Dlatego
w okresie jesienno-zimowym powinniśmy zwrócić szczególną uwagę np. na produkty nabiałowe i wybierać te, charakteryzujące się czystą etykietą. One również są źródłem niezbędnych dla naszej odporności witamin. Spożywając np. mleko, nawet w postaci ciepłego kakao, dostarczamy podstawowy budulec do organizmu, jakim jest białko. Przykładowo
w  Mleku Ekologicznym od OSM Piątnica znajdziemy także zwiększoną ilość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które korzystanie wpływają na nasze zdrowie, oraz moc witaminy E i beta-karotenu. Dla naszych pociech doskonałym uzupełnieniem codziennego jadłospisu w postaci nabiału będą jogurty. W Vita-Minkach, nowych owocowo-warzywnych jogurtach z czystą etykietą od Piątnicy, znajdziemy takie witaminy jak E, K, B6, B1, B2, C i D.
W głównej mierze to zasługa marchewki, która jest podstawą tych zdrowych jogurtów. Jeśli nasze dzieci nie są przekonane do zajadania się warzywami, możemy przemycić je do ich codziennego menu, właśnie w postaci tych pysznych przekąsek. 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Zdrowie Seniora

  • Teranostyka

    Teranostyka, czyli ścisłe połączenie diagnostyki i terapii w celu dobrania do potrzeb konkretnego pacjenta celowanego leczenia - bezpiecznego i skutecznego jednocześnie, to przyszłość medycyny –
    w tym medycyny nuklearnej. Medycyna personalizowana, teranostyka i medycyna precyzyjna to obecnie najczęściej powtarzane pojęcia, charakteryzujące medycynę przyszłości. Filozofia teranostyczna będzie coraz bardziej powszechna, zwłaszcza w onkologii – prognozują eksperci Polskiego Towarzystwa Medycyny Nuklearnej.

    Diagnostyka + terapia

    Pojęcie „teranostyka” sformułowano w oparciu o połączenie dwóch słów: terapia i diagnostyka.

    Więcej…  
  • Jakie składniki redukują cellulit

    Kofeina oraz ekstrakty z bluszczu, ruszczyka kolczastego, kasztanowca, bylicy boże drzewko i alg to składniki, jakie powinien zawierać krem na cellulit. Rozbijają one komórki tłuszczowe, usuwają toksyny i poprawiają krążenie, dzięki czemu mogą redukować tzw. skórkę pomarańczową.

    1. 1. Bluszcz pospolity.

    W składzie preparatów na cellulit znajdować się może bluszcz pospolity, czyli wiecznie zielone pnącze oplatające drzewa i ściany. Zawiera on flawonoidy, saponiny i polifenole, które poprawiają mikrokrążenie krwi i odprowadzanie limfy spod skóry, dlatego zapobiegają powstawaniu obrzęków. Składniki te wpływają także na rozbijanie komórek tłuszczowych, wspomagają metabolizm i przyspieszają spalanie tłuszczu.

    Więcej…  
  • Łuszczycowe zapalenie stawów

    Wieloletnie opóźnienia diagnostyczne skazują pacjentów chorych na ŁZS na niebezpieczne powikłania zdrowotne i konsekwencje na całe życie – apelują eksperci kampanii „ŁZS Podwójny cios”.

    Sześć miesięcy zgodnie z zaleceniami EULAR to czas, w którym łuszczycowe zapalenie stawów powinno zostać zdiagnozowane, aby uniknąć życia w bólu – podkreśla Monika Zientek prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Młodych z Zapalnymi Chorobami Tkanki Łącznej „3majmy się razem”. Niestety tak się nie dzieje. Od momentu wystąpienia pierwszych objawów ze strony stawów do postawienia prawidłowej diagnozy mija często nawet 5 lat.*1 - To zdecydowanie za długo.

    Więcej…  
  • Udar mózgu, jak się chronić?

    SENIORZE,
    CHROŃ SIĘ PRZED UDAREM!

    Andrzej PrzybylskiUdar mózgu to poważne zagrożenie dla zdrowia i życia. Najczęstsze są udary niedokrwienne (85%). Ryzyko wystąpienia takiego udaru rośnie aż pięciokrotnie u pacjentów z migotaniem przedsionków, arytmią charakterystyczną dla wieku podeszłego. Warto wiedzieć, jak się chronić przed powikłaniami migotania przedsionków i uniknąć udaru mózgu – radzi ekspert Sekcji Rytmu Serca Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego.

    Podstępny wróg, cichy zabójca

    Więcej…  
  • Okulary czy soczewki na wakacje?

    Okres wakacyjny dla wielu Polaków kojarzy się z wypoczynkiem nad morzem. Jak powinny zaplanować taki wyjazd osoby z wadą wzroku? Lepiej spędzić urlop z okularami korekcyjnymi czy soczewkami kontaktowymi? Podpowiada Grzegorz Romanik, optyk i optometrysta oraz ekspert Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej.

    Zalety okularów

    Wakacje nad Bałtykiem to dla wielu z nas plan na najcieplejsze miesiące roku. Jednak każda osoba z wadą wzroku, która wybiera się nad wodę, boryka się z tym samym problemem – okulary czy soczewki kontaktowe?

    Więcej…  
  • Pielęgnacja stóp latem

    Obecnie chodzimy z odsłoniętymi stopami, dlatego szczególnie warto zadbać o ich świeżość i gładkość. W tym celu można moczyć je w wodzie z rozpuszczonym ałunem potasowym, który hamuje rozwój bakterii odpowiedzialnych za przykry zapach potu. Zrogowaciałego i martwego naskórka pozbędziemy się dzięki marokańskiemu pumeksowi z glinki czerwonej.

    Wymagający czas dla stóp.

    Stopy są taką samą wizytówką człowieka jak twarz czy dłonie, co jest szczególnie istotne podczas lata. Kiedy temperatura rośnie zwykle chodzimy bez skarpetek czy rajstop, w sandałach i japonkach.

    Więcej…  
  • Towarzystwo Medycyny Nuklearnej

    Eksperci: powikłań zabiegów elektroterapii całkowicie nie wyeliminujemy, ale możemy diagnozować je wcześniej i leczyć skuteczniej:

    Zaktualizujmy wskazania do refundacji w badaniach obrazowych!

    Kardiologiczne układy wszczepialne mają duży wpływ na poprawę rokowania pacjentów ze złożonymi postaciami arytmii. Ta metoda terapii zaburzeń rytmu serca, choć skuteczna, niesie ze sobą ryzyko komplikacji, które, ze względu na skalę, stanowią poważne wyzwanie kliniczne.

    Więcej…  

Aktualności seniora

Zamienniki Viagry – pompki próżniowe

Jest to dosyć skuteczna metoda wspomagania leczenia impotencji. Urządzenie składa się z cylindra, pompki oraz pierścieni zaciskających.

Więcej…

Zamienniki Viagry – MUSE (docewkowy system leczący zaburzenia wzwodu)

Metoda MUSE polega na tym, że substancja (prostaglandyna E1) jest wprowadzana bezpośrednio do cewki moczowej za pomocą specjalnego aplikatora.

Więcej…

Zamienniki Viagry – zastrzyki

Jest to metoda inwazyjna z użyciem środków farmakologicznych przypisanych przez urologa. Pacjent samodzielnie wstrzykuje lek przed stosunkiem (maksymalnie 20 minut wcześniej) za pomocą specjalnego pena.

Więcej…

Pasje Seniora

CZATeria

seniorzy gotowe fb

Nowości

Wyszukiwanie