header short                       porady1
Porady dnia
aktualnosci2
Aktualności
zdrowie2
Zdrowie Seniora
 pasje1
Pasje Seniora

Przygotowania do jazdy na nartach

Zanim wyjedziemy na narty, należy oprócz sprzętu, przygotować przede wszystkim nasze stawy. W tym celu stosujmy dietę bogatą w białko, kolagen oraz witaminę D i C. Można wspomóc się suplementami z alg, które zawierają dobrze przyswajalne minerały. Poza tym należy regularnie ćwiczyć, aby zadbać o ruchomość stawów, jak i ogólną kondycję organizmu.

Jak zbudowane są stawy.

Staw to ruchome połączenie przynajmniej 2 kości, które umożliwia im poruszanie się względem siebie.

Pokryte są tkanką chrzęstną, która zapewnia swobodę ruchu i zapobiega tarciu kości o kość. Staw znajduje się w torebce stawowej, która od wewnątrz pokryta jest błoną maziową. Dzięki niej powstaje maź stawowa, czyli „smar”, który zapobiega nadmiernemu ścieraniu chrząstki.

Układ ruchu.

Stawy są częścią układu ruchu, który odpowiada za poruszanie się i utrzymywanie postawy. Do układu tego należą także: kości, inne niż stawy połączenia międzykostne, więzadła, mięśnie i ścięgna. Struktura stawów jest delikatna i wraz z upływem lat ulega osłabieniu. Chrząstki stawowe ścierają się, więzadła stają się mniej elastyczne, a także spada jakość oraz ilość mazi stawowej.

Przyczyny kontuzji na nartach.

W czasie jazdy na nartach, jesteśmy narażeni na urazy, które spowodowane są:

- brakiem przygotowania i przeciążeniem stawów

- upadkami i kolizjami z innymi narciarzami, z powodu nadmiernej prędkości czy zbyt stromego stoku.

Nie tylko kolana.

Najczęściej kontuzje dotyczą stawu kolanowego, a przyczyną jest jego skręcenie. Dojść może wówczas do uszkodzenia więzadeł, łąkotki lub chrząstki stawowej. Wydawałoby się, że okolica stopy jest bezpieczna dzięki wysokiemu butowi narciarskiemu, który usztywnia nogę. Jednak wielu narciarzy skręca także staw skokowy. Snowboardzistom natomiast zagrażają urazy barku i rąk, gdyż często upadają na te części ciała.

Aby zmniejszyć ryzyko kontuzji stawów, należy:

  1. Stosować dietę bogatą w:

- białko, które buduje nowe tkanki, struktury mięśniowe i chrząstkę stawową.

- kolagen, czyli białko, które odpowiada za amortyzację, elastyczność i ruchomość stawów, a także za wytrzymałość i odporność chrząstki. Tworzy strukturę ścięgien, wiązadeł, stawów, krążków międzykręgowych i kości.

- witaminę C, która bierze udział w produkcji kolagenu i zwiększa elastyczność tkanki.

- witaminę D, gdyż jej niskie stężenie może wywołać bóle kości i stawów, a także osłabienie siły mięśniowej.

  1. Regularnie ćwiczyć.

Do kontuzji, urazów i mikro urazów, przyczynić się może brak odpowiedniego przygotowania. Zalecane są regularne ćwiczenia, które poprawiają nie tylko ukrwienie organizmu, ale także elastyczność i ruchomość mięśni oraz stawów. Dobre przygotowanie kondycyjne zwiększa nie tylko przyjemność z jazdy, ale przede wszystkim podnosi nasz poziom bezpieczeństwa na stoku.

  1. Wspomagać się suplementami.

Przyczyną problemów ze stawami i przyczepami mięśni, powięzi i więzadeł jest demineralizacja. Dlatego oprócz właściwej diety, można wspomagać się suplementami takimi jak LithoMax Aquamin, który zawiera skalinka ostrogowatego (Lithothamnium Calcareum). Ta czerwona alga morska, która zbierana jest u wybrzeży Islandii, to bogate źródło litego wapnia i węglanu magnezu.

Dzięki strukturze, która przypomina porowaty plaster miodu, zawarte w niej minerały dobrze się przyswajają. Dlatego wspomaga uzyskanie równowagi mineralnej, potrzebnej dla układu kostnego i mięśniowego. Wspiera odbudowę chrząstki, mazi stawowej i kości. Może być stosowana pomocniczo przy łagodzeniu bólu mięśni i redukcji stanów zapalnych. Na pozytywne działanie Aquaminu wskazuje ponad 20 publikacji naukowych.

  1. Zachować rozsądek.

Nierozgrzane mięśnie i brak wcześniejszej aktywności, mogą szybciej doprowadzić do kontuzji. Dlatego zanim założymy narty, odpowiednio rozgrzejmy się. Intensywność i czas trwania zjazdów dostosujmy do kondycji naszego organizmu. Zachowajmy szczególną ostrożność, zwłaszcza jeśli od ostatniej wyprawy na narty minęło dużo czasu lub zaczynamy przygodę z tym sportem.

Wyjazd na narty jest jednym z bardziej wyczekiwanych momentów w ciągu roku. Należy więc zadbać o to, aby przywieźć z niego jedynie miłe wspomnienia.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Zdrowie Seniora

  • Niewidzialny nos

    Dobra jakość widzenia to komfort, o który powinniśmy szczególnie zabiegać – wzrok jest jednym z najważniejszych zmysłów człowieka, a ponad 80% informacji docierających do nas z otoczenia to właśnie bodźce wzrokowe. Aby ich percepcja nie wprowadzała nas w ciągłe zdezorientowanie, ludzie oko „nie zauważa” wszystkiego. O tym co pomijamy i dlaczego – opowiada Małgorzata Leszczyńska, optyk i optometrysta oraz ekspert Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej.

    Niewidzialny nos

    Jak często, nie patrząc w lustro, zauważasz swój nos? Prawdopodobnie… nigdy. Dlaczego, skoro znajduje się tuż przed naszymi oczami?

    Więcej…  
  • Bolące nogi

    Pamiętasz dzień, kiedy ostatni raz bolały Cię nogi? Było gorące, letnie popołudnie, wyszłaś z pracy i udałaś się na długi spacer. Po powrocie do domu poczułaś ból i zauważyłaś opuchnięcie nóg. Machnęłaś jednak na to ręką i założyłaś, że powodem dyskomfortu są po prostu wysokie temperatury. Popełniłaś jednak dwa podstawowe błędy – czy wiesz jakie?

    Czy to na pewno ból nóg?                                                            

    Odpowiedź na powyższe pytanie dla każdej z nas wydaje się oczywista. „Tak, bolą mnie nogi, odczuwam dyskomfort i coraz częściej zauważam opuchliznę po całym dniu pracy i realizacji obowiązków oraz pasji”.

    Więcej…  
  • Zmęczenie, starzenie się, a może jednak choroba?

    Rusza nowa kampania edukacyjna dedykowana chorobom krwi i szpiku, w tym nowotworom hematologicznym. Jak często złe samopoczucie zdarza nam się tłumaczyć zmęczeniem, przeziębieniem czy starzeniem się? Tempo życia i ilość obowiązków niejednokrotnie sprawiają, że ignorujemy pierwsze objawy choroby, przypisując je chwilowemu spadkowi formy czy wiekowi. Niespecyficzne objawy chorób krwi – zmęczenie, utrata masy ciała, nocne poty, gorączka – bywają szczególnie mylące.

    Więcej…  
  • Marokański zabieg Hammam

    Marokański zabieg Hammam, który pielęgnuje i oczyszcza, możemy wykonać sami w domu. Masaż rękawicą z ziarnistej tkaniny i czarnym mydłem, złuszcza naskórek, wygładza ciało i pobudza krążenie. Dzięki bogatej w minerały glince, skóra będzie odżywiona i ujędrniona. Zastosowany na koniec olej arganowy nawilży skórę, poprawi jej elastyczność i złagodzi podrażnienia.

    Rytuał Hammam, z którego od wieków korzystają Marokańczycy, odnawia nie tylko ciało, ale i umysł. Do jego wykonania potrzebne są następujące produkty:

    Więcej…  
  • Targi Seniora w Krakowie

    Zapraszamy na II Targi Seniora, które odbędą się w dniach od 5 do 6 października 2018 r. w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym EXPO Kraków przy ul. Galicyjskiej 9 w Krakowie - najnowocześniejszym centrum targowo-konferencyjnym w Polsce.
    Ze względu na duże zainteresowanie po pierwszej edycji, postanowiliśmy poszerzyć dotychczasowy program o nowe wydarzenia. Planujemy, że w tegorocznym spotkaniu weźmie udział od 4 do 5 tys. osób (zarówno seniorów jak i ich rodzin) oraz ponad 100 wystawców. Na dużej scenie i w specjalnej strefie warsztatowej wystąpi kilkanaście zespołów i prelegentów.

    Więcej…  
  • Pajączki na nogach

    Dla większości kobiet pajączki, czyli widoczne pod skórą rozszerzone naczynia włosowate, to przede wszystkim problem natury estetycznej. Temat powraca zwłaszcza w okresie wiosenno-letnim, kiedy możemy zrezygnować z ciepłych ubrań, cieszyć się wyższymi temperaturami i rozpocząć planowanie wyjazdów wakacyjnych. Należy jednak pamiętać, że pajączki mają przede wszystkim związek ze zdrowiem – to sygnał, że naczynia krwionośne nie działają prawidłowo.

    Więcej…  
  • Pielęgnacja nóg

    W końcu nadeszła wiosna. Wraz z przyjściem wyższych temperatur, możemy zrezygnować z ciepłych ubrań i odświeżyć swoje szafy w poszukiwaniu wygodnych sukienek, spódnic i lekkich butów. Przecież wielkimi krokami zbliża się lato – okres wyjazdów wakacyjnych, wycieczek rowerowych czy beztroskich chwil spędzonych na plaży w „towarzystwie” gorących promieni słonecznych. W tym czasie chciałybyśmy w pełni cieszyć się z komfortu i zdrowia naszych nóg – tak, aby czuć się swobodnie i atrakcyjnie w każdej sytuacji. Jak krok po kroku osiągnąć efekt pięknych nóg?

    Więcej…  

Aktualności seniora

Zamienniki Viagry – pompki próżniowe

Jest to dosyć skuteczna metoda wspomagania leczenia impotencji. Urządzenie składa się z cylindra, pompki oraz pierścieni zaciskających. W celu wywołania erekcji należy umieścić członek, nasmarowany żelem, wewnątrz urządzenia; następnie usunąć powietrze z urządzenia za pomocą pompki.

Więcej…

Zamienniki Viagry – MUSE (docewkowy system leczący zaburzenia wzwodu)

Metoda MUSE polega na tym, że substancja (prostaglandyna E1) jest wprowadzana bezpośrednio do cewki moczowej za pomocą specjalnego aplikatora.

Więcej…

Zamienniki Viagry – zastrzyki

Jest to metoda inwazyjna z użyciem środków farmakologicznych przypisanych przez urologa. Pacjent samodzielnie wstrzykuje lek przed stosunkiem (maksymalnie 20 minut wcześniej) za pomocą specjalnego pena.

Więcej…

Pasje Seniora

CZATeria

seniorzy gotowe fb

Nowości

Wyszukiwanie