header short                       porady1
Porady dnia
aktualnosci2
Aktualności
zdrowie2
Zdrowie Seniora
 pasje1
Pasje Seniora

Pielęgnacja nóg

W końcu nadeszła wiosna. Wraz z przyjściem wyższych temperatur, możemy zrezygnować z ciepłych ubrań i odświeżyć swoje szafy w poszukiwaniu wygodnych sukienek, spódnic i lekkich butów. Przecież wielkimi krokami zbliża się lato – okres wyjazdów wakacyjnych, wycieczek rowerowych czy beztroskich chwil spędzonych na plaży w „towarzystwie” gorących promieni słonecznych. W tym czasie chciałybyśmy w pełni cieszyć się z komfortu i zdrowia naszych nóg – tak, aby czuć się swobodnie i atrakcyjnie w każdej sytuacji. Jak krok po kroku osiągnąć efekt pięknych nóg?

  1. Pamiętaj o aktywności fizycznej – zima to okres, kiedy część z nas rezygnuje z uprawiania sportu z powodu śniegu i niskich temperatur. Nawet jeżeli staramy się podtrzymać odpowiednią kondycję, nasze wysiłki wielokrotnie zatrzymują się na drzwiach siłowni. Kiedy jednak słońce ukaże nam się w całej swej okazałości, warto powrócić do zdrowych i przyjemnych nawyków, korzystając jednocześnie z relaksu na świeżym powietrzu. Najlepszym wyborem dla naszych nóg będzie jazda na rowerze, spacery, bieganie lub pływanie. Już niewielka dawka ruchu poprawi krążenie, wzmocni układ krwionośny i kondycję.
  2. Zrób przegląd wiosenno-letniej garderoby – to obowiązkowy punkt, nie tylko ze względu na zmieniającą się modę. Przed rozpoczęciem sezonu urlopowego oraz zwłaszcza przed powrotem na ścieżkę aktywności powinniśmy sprawdzić, czy posiadamy wygodne ubrania i obuwie, które spełnią swoje podstawowe funkcje i podczas ruchu nie będą uciskały naszych nóg i stóp. Pozwoli to minimalizować ryzyko powstawania żylaków czy wystąpienia zaburzenia mikrokrążenia oraz zapewni nam pełen komfort z powrotu do naszej ulubionej dyscypliny sportu i aktywnego spędzania czasu z najbliższymi.
  • Zadbaj o odpowiednią dietę – sezon zimowy wielokrotnie idzie w parze ze zmianą naszego odżywiania. Przyznajmy – wiele długich wieczorów spędzamy w towarzystwie m.in. słodkich przekąsek, które pomagają nam „bezboleśnie” przejść przez porę roku, za którą wiele z nas nie przepada. Oczywiście, nie musimy odmawiać sobie przyjemności, pamiętajmy jednak, że we wszystkim powinnyśmy zachować zdrowy umiar. Niezwykle istotne jest również regularne spożywanie posiłków, które powinnyśmy przygotowywać w stałych odstępach czasu (np. lekką kolację należy zjeść maksymalnie 2-3 godziny przed snem). Ważne jest także wzbogacenie naszej diety o dużą dawkę witaminy C, przy jednoczesnym ograniczeniu korzystania z soli, która m.in. osłabiania ścianki żylne i negatywnie wpływa na prawidłowy przepływ krwi.
  1. Daj odpocząć swoim nogom – wiele z nas wykonuje zawód, który wielokrotnie wymaga przez długi czas zachowania jednej, wymuszonej pozycji naszego ciała (np. siedząca praca przed komputerem). Chociaż często mamy wrażenie, że nasze nogi odpoczywają, musimy wiedzieć, że wielogodzinne utrzymywanie określonego ułożenia naszych kończyn, obniża ich kondycję i może doprowadzić m.in. do zastojów żylnych czy wystąpienia uczucia ciężkości. W jaki sposób możemy tego uniknąć? Wystarczy, że kilka razy w ciągu dnia „oderwiemy się” od komputera i zrobimy bardzo krótki spacer po biurze. Natomiast, siedząc przed biurkiem możemy wykonywać krótkie, ale niezwykle pomocne ćwiczenia np. powolne unoszenie stóp (bez odrywania palców od ziemi) czy wykonywanie nimi okrężnych ruchów. Tym samym odciążymy nieco nasze nogi i usprawnimy krążenie w żyłach.
  2. Wzmocnij nogi od zewnątrz – aktywność zawodowa, wymuszona pozycja naszych nóg (np. podczas jazdy autobusem), spotkanie z przyjaciółmi – jak wiemy, nasze nogi są bardzo aktywne niemal każdego dnia. Poza niezbędnym odpoczynkiem, warto skorzystać z preparatów (np. kosmetyk w żelu Diosminex szybka ulga dla nóg), które zawierają zmikronizowaną diosminę, zalecane dla osób z syndromem ciężkich nóg oraz ze skórą skłonną do pajączków naczyniowych i rozszerzonych lub kruchych naczynek.

Te proste, niewymagające elementy pomogą przygotować się na nadchodzące okres wiosenno-letni, kiedy oddziaływanie wysokich temperatur może być dodatkowym negatywnym obciążeniem dla naszych nóg. Dzięki temu będziemy mogli bez przeszkód cieszyć się dobrą formą, z radością realizować nasze plany i bez kompleksów korzystać z uroków lata.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Zdrowie Seniora

  • Rehabilitacja po udarze mózgu

    Średnio co osiem minut atakuje kolejną osobę. Rocznie walczy z nim około 70 tys. Polaków. Blisko 60% chorych umiera w ciągu pierwsze roku, a 25% wszystkich chorych stanowią osoby poniżej 40 roku życia. To zatrważające dane, które dotyczą udaru mózgu. Choroby, która niespodziewanie może odebrać nam wszystko.

    Zaburzenia mowy, wzroku, pogorszenie koordynacji ruchowej to tylko niektóre ze zniszczeń, jakie w naszym organizmie powoduje udar mózgu. Najczęściej atakuje w nocy i może zostać niezauważony lub zbagatelizowany, co niestety zmniejsza szansę na całkowity powrót do zdrowia.

    Więcej…  
  • Probiotyki dla zdrowia

    Probiotyki to niezbędny element jesienno-zimowej profilaktyki. Nie tylko dbają o zdrowie jelit i wzmacniają układ odpornościowy, ale coraz częściej ukazują się badania potwierdzające ich korzystny wpływ na zdrowie zębów. Innowacyjne probiotyki mogłyby pomóc m.in. w walce z próchnicą.

    Superbakterie do walki z próchnicą?

    Sezon infekcji za pasem, niezbędne więc będą probiotyki, czyli żywe kultury bakterii lub drożdży, które spełniają bardzo ważną rolę i stosowane w odpowiedniej ilości wpływają korzystnie na zdrowie organizmu.

    Więcej…  
  • Pierwsze oznaki prezbiopii

    Czy prezbiopia jest chorobą? Jakie są objawy prezbiopii i czy można jej zapobiec?

    Niestety trzeba jasno powiedzieć, że prezbiopia jest nieunikniona i wcześniej czy później jej objawy pojawią się u każdego z nas. Nie jest to jednak choroba, a nieuchronny proces wynikający z fizjologii i efekt naturalnych zmian zachodzących w narządzie wzroku. Z badań wynika, że 98 proc. Polaków po czterdziestce ma problemy ze wzrokiem polegające na znacznym pogorszeniu ostrości widzenia. Aż 94 proc. badanych stwierdziło, że musi odsuwać tekst od oczu, żeby go przeczytać, ponieważ z bliska widzi rozmazane i nieczytelne litery*.

    Więcej…  
  • Jak widzą Polacy po 55. roku życia?

    Jak wynika z najnowszych badań zrealizowanych na zlecenie Vision Express przez IQS Rynek i Opinia blisko 80% osób powyżej 55. roku życia ma wadę wzroku lub chorobę oczu. Alarmujące jest to, że aż 55% respondentów nie badało się u specjalisty w ciągu ostatniego roku. Zaburzenia widzenia często są nie tylko naturalnym skutkiem starzenia, ale mogą świadczyć o rozwoju poważnych chorób oczu, takich jak jaskra, AMD, zaćma lub choroby ogólnoustrojowej w tym cukrzycy i nadciśnienia tętniczego.

    Więcej…  
  • Cukrzyca jak sobie z nią radzić

    Mandaryna Fot Voyo BakiewiczPiosenkarka Marta Wiśniewska o tym, że choruje na cukrzycę typu 1 dowiedziała się, gdy była w ciąży. Z chorobą zmaga się już 15 lat i zdecydowała się opowiedzieć, jak rozwój medycyny wpływa na życie chorych z cukrzycą, jakie znaczenie mają dla nich innowacje oraz czego im brakuje. Diagnoza choroby przewlekłej jest trudnym momentem – jak Pani życie zmieniło się po diagnozie cukrzycy typu 1? Czy musiała Pani zmienić swoje plany?

    Więcej…  
  • Jesienna chandra, jak z nią walczyć

    Wiosną i latem czujemy przypływ energii i motywacji – przechodzimy na diety, stajemy się bardziej aktywni, rozwijamy zainteresowania, odkrywamy nowe smaki, odpoczywamy, remontujemy mieszkanie i odliczamy dni do długo wyczekiwanego urlopu. Gdy przychodzi jesień, a wraz z nią dni stają się coraz krótsze, a pogoda powoli przestaje rozpieszczać, dopada nas zniechęcenie i spadek nastroju. Jak z nimi walczyć i móc jak najdłużej „zatrzymać lato”?

    Więcej…  
  • Każdy Pacjent jest inny

    Zalecenia i stanowiska towarzystw naukowych są bardzo potrzebne – podsumowują najnowszą wiedzę naukową i wnioski z praktyki klinicznej oraz pomagają lekarzom podejmować trafne decyzje terapeutyczne. Nie należy jednak trzymać się ich bezwzględnie – w każdym przypadku i bez zastrzeżeń – stwierdzili eksperci Sekcji Rytmu Serca Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego podczas XXII Kongresu Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego w Krakowie.

    Wytyczne - uwaga na pułapki!

    Rola zaleceń towarzystw naukowych jest w medycynie bardzo ważna.

    Więcej…  

Aktualności seniora

Scyntygrafia

Scyntygrafia – jest to badanie bazujące na promieniowaniu gamma, służące do obrazowania narządów i do oceny ich funkcji (jak np. przepływu krwi przez dany narząd).

Więcej…

Metoda Holtera

Metoda Holtera - badanie wykorzystywane jest w diagnozowaniu chorób serca. Umożliwia rejestrowanie pracy serca w trakcie wykonywania codziennych czynności, przez 24 godziny na dobę.

Więcej…

Karetki – rodzaje

Podstawowe (P) - najczęściej spotykane. Zespół składa się z minimum dwóch ratowników medycznych/pielęgniarek, bez lekarza. Jeżeli żadna z osób nie posiada uprawnień do prowadzenia karetek, trzecią osobą jest kierowca.

Więcej…

Pasje Seniora

CZATeria

seniorzy gotowe fb

Nowości

Wyszukiwanie