header short                       porady1
Porady dnia
aktualnosci2
Aktualności
zdrowie2
Zdrowie Seniora
 pasje1
Pasje Seniora

Pielęgnacja nóg

W końcu nadeszła wiosna. Wraz z przyjściem wyższych temperatur, możemy zrezygnować z ciepłych ubrań i odświeżyć swoje szafy w poszukiwaniu wygodnych sukienek, spódnic i lekkich butów. Przecież wielkimi krokami zbliża się lato – okres wyjazdów wakacyjnych, wycieczek rowerowych czy beztroskich chwil spędzonych na plaży w „towarzystwie” gorących promieni słonecznych. W tym czasie chciałybyśmy w pełni cieszyć się z komfortu i zdrowia naszych nóg – tak, aby czuć się swobodnie i atrakcyjnie w każdej sytuacji. Jak krok po kroku osiągnąć efekt pięknych nóg?

  1. Pamiętaj o aktywności fizycznej – zima to okres, kiedy część z nas rezygnuje z uprawiania sportu z powodu śniegu i niskich temperatur. Nawet jeżeli staramy się podtrzymać odpowiednią kondycję, nasze wysiłki wielokrotnie zatrzymują się na drzwiach siłowni. Kiedy jednak słońce ukaże nam się w całej swej okazałości, warto powrócić do zdrowych i przyjemnych nawyków, korzystając jednocześnie z relaksu na świeżym powietrzu. Najlepszym wyborem dla naszych nóg będzie jazda na rowerze, spacery, bieganie lub pływanie. Już niewielka dawka ruchu poprawi krążenie, wzmocni układ krwionośny i kondycję.
  2. Zrób przegląd wiosenno-letniej garderoby – to obowiązkowy punkt, nie tylko ze względu na zmieniającą się modę. Przed rozpoczęciem sezonu urlopowego oraz zwłaszcza przed powrotem na ścieżkę aktywności powinniśmy sprawdzić, czy posiadamy wygodne ubrania i obuwie, które spełnią swoje podstawowe funkcje i podczas ruchu nie będą uciskały naszych nóg i stóp. Pozwoli to minimalizować ryzyko powstawania żylaków czy wystąpienia zaburzenia mikrokrążenia oraz zapewni nam pełen komfort z powrotu do naszej ulubionej dyscypliny sportu i aktywnego spędzania czasu z najbliższymi.
  • Zadbaj o odpowiednią dietę – sezon zimowy wielokrotnie idzie w parze ze zmianą naszego odżywiania. Przyznajmy – wiele długich wieczorów spędzamy w towarzystwie m.in. słodkich przekąsek, które pomagają nam „bezboleśnie” przejść przez porę roku, za którą wiele z nas nie przepada. Oczywiście, nie musimy odmawiać sobie przyjemności, pamiętajmy jednak, że we wszystkim powinnyśmy zachować zdrowy umiar. Niezwykle istotne jest również regularne spożywanie posiłków, które powinnyśmy przygotowywać w stałych odstępach czasu (np. lekką kolację należy zjeść maksymalnie 2-3 godziny przed snem). Ważne jest także wzbogacenie naszej diety o dużą dawkę witaminy C, przy jednoczesnym ograniczeniu korzystania z soli, która m.in. osłabiania ścianki żylne i negatywnie wpływa na prawidłowy przepływ krwi.
  1. Daj odpocząć swoim nogom – wiele z nas wykonuje zawód, który wielokrotnie wymaga przez długi czas zachowania jednej, wymuszonej pozycji naszego ciała (np. siedząca praca przed komputerem). Chociaż często mamy wrażenie, że nasze nogi odpoczywają, musimy wiedzieć, że wielogodzinne utrzymywanie określonego ułożenia naszych kończyn, obniża ich kondycję i może doprowadzić m.in. do zastojów żylnych czy wystąpienia uczucia ciężkości. W jaki sposób możemy tego uniknąć? Wystarczy, że kilka razy w ciągu dnia „oderwiemy się” od komputera i zrobimy bardzo krótki spacer po biurze. Natomiast, siedząc przed biurkiem możemy wykonywać krótkie, ale niezwykle pomocne ćwiczenia np. powolne unoszenie stóp (bez odrywania palców od ziemi) czy wykonywanie nimi okrężnych ruchów. Tym samym odciążymy nieco nasze nogi i usprawnimy krążenie w żyłach.
  2. Wzmocnij nogi od zewnątrz – aktywność zawodowa, wymuszona pozycja naszych nóg (np. podczas jazdy autobusem), spotkanie z przyjaciółmi – jak wiemy, nasze nogi są bardzo aktywne niemal każdego dnia. Poza niezbędnym odpoczynkiem, warto skorzystać z preparatów (np. kosmetyk w żelu Diosminex szybka ulga dla nóg), które zawierają zmikronizowaną diosminę, zalecane dla osób z syndromem ciężkich nóg oraz ze skórą skłonną do pajączków naczyniowych i rozszerzonych lub kruchych naczynek.

Te proste, niewymagające elementy pomogą przygotować się na nadchodzące okres wiosenno-letni, kiedy oddziaływanie wysokich temperatur może być dodatkowym negatywnym obciążeniem dla naszych nóg. Dzięki temu będziemy mogli bez przeszkód cieszyć się dobrą formą, z radością realizować nasze plany i bez kompleksów korzystać z uroków lata.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Zdrowie Seniora

  • Zaparcia u osób starszych

    Problemy z wypróżnianiem to częsty problem u osób starszych – szacuje się, że nawet 20 – 30% seniorów cierpi na zaparcia. Zbliżający się Dzień Babci i Dzień Dziadka to dobry moment, by poruszyć w rozmowie z dziadkami tę delikatną kwestię i podpowiedzieć, jak mogą sobie pomóc.

    Rozmowa na ten temat może być nieco niezręczna, jednak naszym celem jest pomoc, dlatego warto ją przeprowadzić. Przede wszystkim musimy pamiętać, że o zaparciach mówimy wtedy, gdy oddawanie stolca następuje rzadziej, niż co trzy dni.

    Więcej…  
  • Nadpotliwość - wstydliwy problemem

    Nadmierna potliwość odbiera ludziom pewność siebie. Spocone dłonie zawstydzają podczas powitania. Plamy pod pachami potrafią zniszczyć najpiękniejszą kreację. Pocimy się gdy jest nie tylko gorąco, ale także gdy denerwujemy się lub uprawiamy różne aktywności. Jeśli potu jest znacznie więcej to sygnał, że możemy cierpieć na nadpotliwość. Wówczas warto sprawdzić czy nie jest ona efektem problemów zdrowotnych i zastanowić się nad skorzystaniem z zabiegów redukujących nadpotliwość.

    Więcej…  
  • Zaćma nie tylko u seniorów

    Zaćma to jedna z niewielu chorób, które w świadomości społecznej są dziś tak mocno utożsamiane z wiekiem pacjenta. Przypisywana przede wszystkim osobom starszym katarakta, czyli zmętnienie soczewki oka powodujące stopniową utratę ostrości wzroku nie jest jednak chorobą, której grupę ryzyka można ograniczyć wyłącznie do osób po 50, 60, czy 70 roku życia.

    Więcej…  
  • Szampon z olejem arganowym

    W Maroko tłoczy się oleje z nasion czarnuszki, opuncji figowej i drzewa arganowego, które mogą być wykorzystane do pielęgnacji włosów. Zalecane są w przypadku podrażnionej i przesuszonej skóry głowy. Pomogą zregenerować zniszczone i osłabione włosy.

    Olej z czarnuszki na problemy skórne.

    Ze względu na wyjątkowe właściwości regenerujące i łagodzące - olej z nasion czarnuszki siewnej (Nigella Sativa) może być wykorzystywany do pielęgnacji zarówno skóry, jak i włosów.

    Więcej…  
  • Wszczepienie lub wymiana kardiowertera-defibrylatora

    Przemyslaw Mitkowski10 stycznia 2019 roku Ministerstwo Zdrowia ogłosiło, że minister zdrowia, prof. Łukasz Szumowski podpisał rozporządzenie wprowadzające do wykazu świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego nowe świadczenia opieki zdrowotnej. Wśród nich znajduje się procedura wszczepienia/ wymiany całkowicie podskórnego kardiowertera-defibrylatora (S-ICD).

    Więcej…  
  • Terapie biologiczne

    Polska Grupa Ekspertów ds. Bezpieczeństwa Stosowania Terapii Biologicznych: mamy konsensus w sprawie terapii biologicznych referencyjnych i biopodobnych.

    W debacie zainicjowanej przez Polską Grupę Ekspertów ds. Bezpieczeństwa Stosowania Terapii Biologicznych wzięli udział przedstawiciele różnych dyscyplin naukowych: prof. dr hab. n. med. Karina Jahnz-Różyk (alergologia, immunologia kliniczna), prof. dr hab. n. med. Ewa Lech-Marańda (hematologia), prof. dr hab. n. med. Marek Brzosko (reumatologia),

    Więcej…  

Aktualności seniora

Osteoporoza

Osteoporoza – test podatności na zachorowanie do samodzielnego wykonania. W celu zweryfikowania prawdopodobieństwa zachorowania na osteoporozę należy odpowiedzieć na poniższe pytania i zsumować liczbę odpowiedzi twierdzących.

Więcej…

Jaskra

Jaskra- test podatności na zachorowanie, do samodzielnego wykonania. W celu zweryfikowania prawdopodobieństwa zachorowania na jaskrę należy dopowiedzieć na dziesięć pytań i przyznać sobie punkty przypisane do danej odpowiedzi za każdą odpowiedz pozytywną.

Więcej…

Test Amslera

Test Amslera- służy do samodzielnego zdiagnozowania zwyrodnienia plamki żółtej. W celu przystąpienia do testu należy na gładkiej kartce papieru narysować kwadrat o bokach 10 cm i podzielić go na małe kwadraciki o bokach 5 milimetrów, a następnie narysować dużą, czarną kropkę w środku kwadratu.

Więcej…

Pasje Seniora

CZATeria

seniorzy gotowe fb

Wyszukiwanie