header short                       porady1
Porady dnia
aktualnosci2
Aktualności
zdrowie2
Zdrowie Seniora
 pasje1
Pasje Seniora

Spacer najprostsza forma aktywności fizycznej

Ładna pogoda zachęca do aktywnego spędzania czasu na zewnątrz. Jednak praca i obowiązki sprawiają, że trudno znaleźć chwilę na regularne uprawianie sportu. Ciekawym rozwiązaniem jest najbardziej naturalna i najprostsza forma aktywności fizycznej – spacer. Forma ruchu, do której nie potrzebujesz szczególnej techniki, sprzętu czy nakładów finansowych.

Ruch wpływa zbawiennie nie tylko na naszą sylwetkę, ale również na samopoczucie. I choć nie każdy z nas ma predyspozycje do ciężkich treningów, spacer to forma ruchu, którą polubią nawet najbardziej opieszali. Dlaczego więc warto zacząć spacerować?

  1. Spacer odpręża

Podczas spaceru mamy chwilę dla siebie. Możemy pozbyć się zmartwień, zdystansować od problemów. Taka forma aktywności to również odkrywanie swojej okolicy na nowo. Chodząc możesz słuchać ulubionej muzyki, snuć plany na przyszłość i odpocząć od zgiełku. Już godzina spaceru sprawi, że obniżymy poziom kortyzolu – hormonu odpowiedzialnego za stres – i odprężymy się po stresującym dniu. Regularne spacery zagwarantują nam energię, witalność, a także wytchnienie.

  1. Zgubienie zbędnych kilogramów

Spacer jest zalecany każdemu, kto chce systematycznie gubić zbędne kilogramy. Podczas spaceru aktywizuje się 95% wszystkich mięśni, dzięki czemu zyskujemy lepszą kondycję, a także stopniowo spalamy tkankę tłuszczową. Podczas godzinnej przechadzki jesteśmy w stanie spalić około 200-300 kalorii, nie narażając się na nieprzyjemne skutki uboczne intensywnego treningu, czyli zakwasy.

  1. Zmniejszenie ryzyka zachorowań

Regularne spacery to recepta na zdrowie. Lekarze są zgodni, że systematyczne korzystanie z tej formy aktywności to profilaktyka w kontekście chorób cywilizacyjnych. Poszerzając swój harmonogram dnia o spacer, zyskamy uregulowany układ krążeniowo-naczyniowy -obniżymy poziom cholesterolu, zmniejszymy ryzyko zachorowania na cukrzycę, depresję czy nowotwór.

  1. Brak kontuzji

Niewymagająca forma ruchu jaką jest chodzenie pozwala być trenerem dla samego siebie. Ty decydujesz o tempie i intensywności wysiłku. Ta łagodna forma aktywności zmniejsza bóle stawowe. Pamiętaj, że zanim rozpoczniesz wysiłek, należy przeprowadzić krótką rozgrzewkę nóg, barków i ramion. Planując systematyczne spacery pomyśl o swoich stawach. Warto sięgnąć po suplement diety zawierający składnik pomagający w utrzymaniu chrząstki stawowej np. 4Flex (innowacyjny preparat zawierający unikalny kolagen Fortigel®). Spacer zapobiega powstawaniu stanów zapalnych stawów, procesom degeneracyjnym w stawach powodujące sztywność, ból i osłabienie.

  1. Poprawa koncentracji i pamięci

Dotlenienie mózgu jest fundamentem naszej dobrej pamięci i koncentracji. Już krótka przechadzka poprawia nasze zdolności intelektualne, polepsza przepływ krwi, która ułatwia przyswajanie endorfin. Zatem na spacer marsz!

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Zdrowie Seniora

  • Rehabilitacja po udarze mózgu

    Średnio co osiem minut atakuje kolejną osobę. Rocznie walczy z nim około 70 tys. Polaków. Blisko 60% chorych umiera w ciągu pierwsze roku, a 25% wszystkich chorych stanowią osoby poniżej 40 roku życia. To zatrważające dane, które dotyczą udaru mózgu. Choroby, która niespodziewanie może odebrać nam wszystko.

    Zaburzenia mowy, wzroku, pogorszenie koordynacji ruchowej to tylko niektóre ze zniszczeń, jakie w naszym organizmie powoduje udar mózgu. Najczęściej atakuje w nocy i może zostać niezauważony lub zbagatelizowany, co niestety zmniejsza szansę na całkowity powrót do zdrowia.

    Więcej…  
  • Probiotyki dla zdrowia

    Probiotyki to niezbędny element jesienno-zimowej profilaktyki. Nie tylko dbają o zdrowie jelit i wzmacniają układ odpornościowy, ale coraz częściej ukazują się badania potwierdzające ich korzystny wpływ na zdrowie zębów. Innowacyjne probiotyki mogłyby pomóc m.in. w walce z próchnicą.

    Superbakterie do walki z próchnicą?

    Sezon infekcji za pasem, niezbędne więc będą probiotyki, czyli żywe kultury bakterii lub drożdży, które spełniają bardzo ważną rolę i stosowane w odpowiedniej ilości wpływają korzystnie na zdrowie organizmu.

    Więcej…  
  • Pierwsze oznaki prezbiopii

    Czy prezbiopia jest chorobą? Jakie są objawy prezbiopii i czy można jej zapobiec?

    Niestety trzeba jasno powiedzieć, że prezbiopia jest nieunikniona i wcześniej czy później jej objawy pojawią się u każdego z nas. Nie jest to jednak choroba, a nieuchronny proces wynikający z fizjologii i efekt naturalnych zmian zachodzących w narządzie wzroku. Z badań wynika, że 98 proc. Polaków po czterdziestce ma problemy ze wzrokiem polegające na znacznym pogorszeniu ostrości widzenia. Aż 94 proc. badanych stwierdziło, że musi odsuwać tekst od oczu, żeby go przeczytać, ponieważ z bliska widzi rozmazane i nieczytelne litery*.

    Więcej…  
  • Jak widzą Polacy po 55. roku życia?

    Jak wynika z najnowszych badań zrealizowanych na zlecenie Vision Express przez IQS Rynek i Opinia blisko 80% osób powyżej 55. roku życia ma wadę wzroku lub chorobę oczu. Alarmujące jest to, że aż 55% respondentów nie badało się u specjalisty w ciągu ostatniego roku. Zaburzenia widzenia często są nie tylko naturalnym skutkiem starzenia, ale mogą świadczyć o rozwoju poważnych chorób oczu, takich jak jaskra, AMD, zaćma lub choroby ogólnoustrojowej w tym cukrzycy i nadciśnienia tętniczego.

    Więcej…  
  • Cukrzyca jak sobie z nią radzić

    Mandaryna Fot Voyo BakiewiczPiosenkarka Marta Wiśniewska o tym, że choruje na cukrzycę typu 1 dowiedziała się, gdy była w ciąży. Z chorobą zmaga się już 15 lat i zdecydowała się opowiedzieć, jak rozwój medycyny wpływa na życie chorych z cukrzycą, jakie znaczenie mają dla nich innowacje oraz czego im brakuje. Diagnoza choroby przewlekłej jest trudnym momentem – jak Pani życie zmieniło się po diagnozie cukrzycy typu 1? Czy musiała Pani zmienić swoje plany?

    Więcej…  
  • Jesienna chandra, jak z nią walczyć

    Wiosną i latem czujemy przypływ energii i motywacji – przechodzimy na diety, stajemy się bardziej aktywni, rozwijamy zainteresowania, odkrywamy nowe smaki, odpoczywamy, remontujemy mieszkanie i odliczamy dni do długo wyczekiwanego urlopu. Gdy przychodzi jesień, a wraz z nią dni stają się coraz krótsze, a pogoda powoli przestaje rozpieszczać, dopada nas zniechęcenie i spadek nastroju. Jak z nimi walczyć i móc jak najdłużej „zatrzymać lato”?

    Więcej…  
  • Każdy Pacjent jest inny

    Zalecenia i stanowiska towarzystw naukowych są bardzo potrzebne – podsumowują najnowszą wiedzę naukową i wnioski z praktyki klinicznej oraz pomagają lekarzom podejmować trafne decyzje terapeutyczne. Nie należy jednak trzymać się ich bezwzględnie – w każdym przypadku i bez zastrzeżeń – stwierdzili eksperci Sekcji Rytmu Serca Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego podczas XXII Kongresu Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego w Krakowie.

    Wytyczne - uwaga na pułapki!

    Rola zaleceń towarzystw naukowych jest w medycynie bardzo ważna.

    Więcej…  

Aktualności seniora

Scyntygrafia

Scyntygrafia – jest to badanie bazujące na promieniowaniu gamma, służące do obrazowania narządów i do oceny ich funkcji (jak np. przepływu krwi przez dany narząd).

Więcej…

Metoda Holtera

Metoda Holtera - badanie wykorzystywane jest w diagnozowaniu chorób serca. Umożliwia rejestrowanie pracy serca w trakcie wykonywania codziennych czynności, przez 24 godziny na dobę.

Więcej…

Karetki – rodzaje

Podstawowe (P) - najczęściej spotykane. Zespół składa się z minimum dwóch ratowników medycznych/pielęgniarek, bez lekarza. Jeżeli żadna z osób nie posiada uprawnień do prowadzenia karetek, trzecią osobą jest kierowca.

Więcej…

Pasje Seniora

CZATeria

seniorzy gotowe fb

Nowości

Wyszukiwanie