Nie jeden, lecz wiele modeli telefonów dla seniorów
Jak wygląda przyszłość telefonii komórkowej w starzejącym się społeczeństwie? Jakie potrzeby mają starsi ludzie? Jakie są ich wymagania wobec produktów? Na te i inne pytania starali się odpowiedzieć w Wiedniu w dniach 28-29 styczna 2010 r. uczestnicy konferencji „Mobile Communication in an Ageing Society” („Telefonia komórkowa w starzejącym się społeczeństwie”), której gospodarzem była emporia.
W Wiedniu nad potrzebami seniorów debatowali przedstawiciele organizacji działających na rzecz osób starszych z kilkunastu europejskich państw oraz ze Stanów Zjednoczonych. Nie zabrakło też tematów społecznych związanych z technologicznym wykluczeniem seniorów we współczesnym świecie. Międzynarodowa konferencja to bez wątpienia kolejny krok firmy Emporia Telecom w pracach nad dostosowaniem produktów i usług do wymagań starzejącego się społeczeństwa.
Najważniejszym wnioskiem ze spotkania jest stwierdzenie, iż starsi ludzie nie są jednolitą grupą, a więc nie można mówić o jednym telefonie komórkowym przeznaczonym dla wszystkich. – Starsze osoby to bardzo zróżnicowana grupa docelowa – mówi Albert Fellner, założyciel firmy Emporia Telecom. Dlatego przyszłość to nie jeden, lecz wiele różnych modeli telefonów dedykowanych dla seniorów. – Starsi ludzie mają różnorodne wymagania i zainteresowania. Wybór produktów powinien być równie bogaty, jak przekrój ludzkich osobowości – dodaje.
Najważniejszymi prelegentami podczas konferencji byli dr Helene Karmasin, austriacka badaczka ludzkich motywacji, oraz Ian Hosking z Department of Engineering Uniwersytetu Cambridge. Zdaniem Hoskinga starzenie się społeczeństwa to z jednej strony wyzwanie, a z drugiej okazja biznesowa. Sukces odniosą ci ludzie i te firmy, którzy stawią czoła temu wyzwaniu i zaprojektują swoje produkty w taki sposób, aby mogła z nich korzystać jak największa grupa użytkowników z seniorami włącznie. Z kolei Helene Karmasin wyjaśnia: – W zachodnich społeczeństwach wciąż dominuje kult młodości. Kojarzy się ona z elastycznością, gotowością do podejmowania ryzyka, chęcią do nauki i otwartością na nowinki technologiczne. Jednocześnie w tych samych społeczeństwach liczną grupę stanowią osoby w wieku 60+, dla których technologia to niejednokrotnie bariera nie do pokonania. Skuteczna pomoc w przezwyciężeniu pewnych trudności może oznaczać dla nich odzyskanie niezależności i możliwości samostanowienia.
Właśnie w przezwyciężaniu barier i technologicznego wykluczenia pomaga seniorom emporia. Firma zawsze poważnie traktuje życzenia, wymagania i troski ludzi w podeszłym wieku. – Naszym celem jest włączanie ludzi w rynek telefonii mobilnej – tłumaczy Eveline Pupeter-Fellner, CEO Emporia Telecom – Jesteśmy dumni, że eksperci z całej Europy są z nami i że wspólnie możemy walczyć o lepszą przyszłość – dodaje.
Jak wygląda przyszłość telefonii komórkowej w starzejącym się społeczeństwie? Jakie potrzeby mają starsi ludzie? Jakie są ich wymagania wobec produktów? Na te i inne pytania starali się odpowiedzieć w Wiedniu w dniach 28-29 styczna 2010 r. uczestnicy konferencji „Mobile Communication in an Ageing Society” („Telefonia komórkowa w starzejącym się społeczeństwie”), której gospodarzem była emporia.
W Wiedniu nad potrzebami seniorów debatowali przedstawiciele organizacji działających na rzecz osób starszych z kilkunastu europejskich państw oraz ze Stanów Zjednoczonych. Nie zabrakło też tematów społecznych związanych z technologicznym wykluczeniem seniorów we współczesnym świecie. Międzynarodowa konferencja to bez wątpienia kolejny krok firmy Emporia Telecom w pracach nad dostosowaniem produktów i usług do wymagań starzejącego się społeczeństwa.
Najważniejszym wnioskiem ze spotkania jest stwierdzenie, iż starsi ludzie nie są jednolitą grupą, a więc nie można mówić o jednym telefonie komórkowym przeznaczonym dla wszystkich. – Starsze osoby to bardzo zróżnicowana grupa docelowa – mówi Albert Fellner, założyciel firmy Emporia Telecom. Dlatego przyszłość to nie jeden, lecz wiele różnych modeli telefonów dedykowanych dla seniorów. – Starsi ludzie mają różnorodne wymagania i zainteresowania. Wybór produktów powinien być równie bogaty, jak przekrój ludzkich osobowości – dodaje.
Najważniejszymi prelegentami podczas konferencji byli dr Helene Karmasin, austriacka badaczka ludzkich motywacji, oraz Ian Hosking z Department of Engineering Uniwersytetu Cambridge. Zdaniem Hoskinga starzenie się społeczeństwa to z jednej strony wyzwanie, a z drugiej okazja biznesowa. Sukces odniosą ci ludzie i te firmy, którzy stawią czoła temu wyzwaniu i zaprojektują swoje produkty w taki sposób, aby mogła z nich korzystać jak największa grupa użytkowników z seniorami włącznie. Z kolei Helene Karmasin wyjaśnia: – W zachodnich społeczeństwach wciąż dominuje kult młodości. Kojarzy się ona z elastycznością, gotowością do podejmowania ryzyka, chęcią do nauki i otwartością na nowinki technologiczne. Jednocześnie w tych samych społeczeństwach liczną grupę stanowią osoby w wieku 60+, dla których technologia to niejednokrotnie bariera nie do pokonania. Skuteczna pomoc w przezwyciężeniu pewnych trudności może oznaczać dla nich odzyskanie niezależności i możliwości samostanowienia.
Właśnie w przezwyciężaniu barier i technologicznego wykluczenia pomaga seniorom emporia. Firma zawsze poważnie traktuje życzenia, wymagania i troski ludzi w podeszłym wieku. – Naszym celem jest włączanie ludzi w rynek telefonii mobilnej – tłumaczy Eveline Pupeter-Fellner, CEO Emporia Telecom – Jesteśmy dumni, że eksperci z całej Europy są z nami i że wspólnie możemy walczyć o lepszą przyszłość – dodaje.