Samotność i poczucie wyobcowania osób starszych to dolegliwości, którym należy zapobiegać na wszelkie możliwe sposoby. Jednym z takich sposobów jest zakup aparatu telefonicznego. Telefon umożliwia codzienną komunikację z bliskimi. Pod warunkiem, że jego obsługa nie sprawia kłopotów nawet osobom w bardzo podeszłym wieku.
Seniorzy potrzebują telefonu zarówno do kontaktu z najbliższymi, jak też w sytuacjach awaryjnych. Nie korzystają zazwyczaj z Internetu w komórce, ze skomplikowanego odtwarzacza mp3 czy z Bluetooth'a. Te akcesoria są dla nich zbędne. Dlatego smartphone'y i telefony z panelami dotykowymi naszpikowane dziesiątkami dodatkowych funkcji nie spełniają wymagań osób starszych, dla których najważniejsze są funkcje podstawowe: wykonywanie i odbieranie rozmów telefonicznych oraz pisanie smsów.
Na rynku pojawiły się już telefony zaprojektowane specjalnie z myślą o seniorach.
- Te urządzenia wyróżnia przede wszystkim uproszczona obsługa. Klawisze są powiększone i dodatkowo podświetlone. Telefon posiada także funkcję SOS oraz tryb głośnomówiący, radio, alarm wibracyjny i latarkę - wylicza Tomasz Szacoń, dyrektor handlowy firmy Barel Poland, która produkuje telefony do zadań specjalnych.
Seniorzy chętniej korzystają z urządzeń z prostą, intuicyjną obsługą. Częściej rozmawiają z najbliższymi. Łatwiej i szybciej wzywają pomoc w razie nagłego wypadku.
Telefon na kieszeń seniora
Ponieważ przyzwyczailiśmy się do tego, że nowy telefon musi być drogi, w ręce seniorów często trafiają stare i nieużywane aparaty. Są one niewygodne i nieprzystosowane do wymagań osób starszych. Tymczasem zakup aparatu do zadań specjalnych wcale nie musi wiązać się z dużym wydatkiem.
- Barel jest firma polską. Dlatego zdajemy sobie sprawę z ograniczeń budżetowych osób starszych w naszym kraju. Nasze telefony są dostępne już w cenie 140 zł. Dodatkowo, naszych komórek nie zabezpiecza simlock. Dzięki temu klient może sobie wybrać operatora, który oferuje najbardziej dla niego korzystny plan taryfowy. Z naszych informacji wynika, że najczęściej jest to karta pre-paid funkcjonująca w sieci, z której korzystają bliscy najczęściej kontaktujący się z taką osobą - mówi Tomasz Szacoń z Barel Poland.
W walce z samotnością
Jak wynika z europejskiego badania „Help The Aged" ( Pomóż osobom starszym), co drugi senior po 75. roku życia mieszka sam. Wiele osób starszych nie ma kontaktu ze swoją najbliższą rodziną przez całe miesiące. Zaledwie co drugi europejski senior korzysta z telefonu komórkowego.
Według raportu Polska 2030, opracowanego przez zespół doradców strategicznych premiera, w niedalekiej przyszłości seniorzy staną się grupą, która wywiera największy wpływ na życie społeczne, ekonomiczne i polityczne kraju. Należy zatem dokładać starań, by stale poprawiać jakość ich życia korzystając z nowych rozwiązań technologicznych. Firma Barel jest jednym z pionierów w dziedzinie zaspokajania szczególnych potrzeb użytkowników telefonów komórkowych, w tym także osób starszych.
O firmie:
BAREL POLAND jest producentem telefonów komórkowych. Urządzenia firmy BAREL to wysokiej klasy telefony biznesowe obsługujące dwie karty SIM, a także telefony przystosowane dla osób starszych. Telefony marki Barel można kupić w całym kraju, m.in. w sieciach MediaMarkt, Saturn i RTV EURO AGD. Firma działa na polskim rynku od 2008 r., posiada także swoje centra dystrybucji w Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Rumunii, Litwie, Łotwie, Estonii, Węgrzech, Ukrainie. Motto firmy: „To, co nas mobilizuje i pozwala się rozwijać, to coraz wyższe wymagania naszych klientów."
Więcej informacji na www.barelpoland.com