header short                       porady1
Porady dnia
aktualnosci2
Aktualności
zdrowie2
Zdrowie Seniora
 pasje1
Pasje Seniora

Roślinne kwasy Omega i witaminy

Spacer po lesie

Na nasze serce każdego dnia czyha wiele zagrożeń. Nadwaga, nadciśnienie, brak ruchu, niedobory witamin, wysoki cholesterol, używki, stres – wyliczać można bardzo długo. Wyeliminowanie złych nawyków, a wdrożenie tych dobrych, to klucz do sukcesu i ochrony układu krwionośnego. Sprawdźcie, jak powinna wyglądać codzienna, czerpiąca z natury profilaktyka zawałowa.

Dieta

W profilaktyce chorób serca trzeba pamiętać o jednym – nie pomoże krótkotrwała dieta, która nieco nas odchudzi. Nowy, zdrowszy sposób żywienia musi stać się stylem życia. Z menu powinno się wykluczyć białe pieczywo, ograniczyć kwasy tłuszczowe nasycone (są one jednym z głównych winowajców problemów sercowo-naczyniowych), wyeliminować produkty podwyższające cholesterol, sól oraz słodkie napoje. To, co szkodliwe, trzeba zastąpić chudym nabiałem, zdrowymi tłuszczami, chudym mięsem (koniecznie pieczonym, ze smażenia lepiej zrezygnować!). Trzeba uzupełniać potas i magnez oraz jak w każdej zdrowej diecie – jeść dużo warzyw i owoców. Taka dieta z jednej strony nas odchudzi, co także sprzyja sercu, z drugiej – obniży zbyt wysoki poziom cholesterolu. Jak widać korzyści są nie do przecenienia!

Ruch

Wysiłek fizyczny, podobnie jak dieta, jest ważny dla układu krwionośnego z kilku względów. Przede wszystkim regularne ćwiczenia odchudzają. Poza tym zmniejszają poziom stresu, obniżają nadciśnienie, poziom złego cholesterolu, zmniejszają ryzyko choroby niedokrwiennej i udaru. Zanim jednak wybierzesz odpowiednie ćwiczenia, warto skonsultować się z lekarzem. Nie każdy ruch jest odpowiedni dla wszystkich – nie każdy musi decydować się od razu na maraton, czasem wystarczy jazda na rowerze i pilates. W szczególności te osoby, które już cierpią na dolegliwości kardiologiczne, powinny skonsultować swoje ćwiczeniowe plany ze specjalistą. Wszystko dlatego, że nie wolno im dźwigać dużych ciężarów, wykonywać nagłego wysiłku, który może spowodować u nich skok ciśnienia, czy po prostu przetrenowywać się. W tym wypadku umiar jest kluczowy. Więcej dobrego zrobią w takiej sytuacji spacery, marsz, jazda na rowerze stacjonarnym lub tradycyjnym, czy pływanie. Ważna jest regularność, czyli ruch minimum 3 razy w tygodniu.

Roślinne kwasy Omega i witaminy

EstroVita Cardio to suplement diety o najwyżej skoncentrowanej zawartość kwasu ALA (Omega-3), który stanowi idealne wsparcie dla Twojego serca, pomaga bowiem utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu we krwi. Roślinna forma omega-3 (ALA) dedykowana jest w szczególności dla osób dbających o swoje serce i układ krążenia, żyjących w stresie oraz rekonwalescentów. Kwasy Omega to nie wszystko! W preparacie znajdziecie też witaminę E, która pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym, witaminę D wspierającą utrzymanie prawidłowego poziomu wapnia we krwi oraz witaminę K, która przyczynia się do prawidłowego krzepnięcia krwi. W przyjmowaniu nutracetyków, do jakich należy EstroVita, ważna jest regularność. Dzienna dawka preparatu dla osoby dorosłej to 5ml, można go przyjmować wraz z koktajlami owocowymi, warzywnymi, w sosie do sałatki, czy przestudzonej owsiance.

Relaks

Wiele się mówi o tym, że stres szkodzi sercu. Jak dokładnie? Może przede wszystkim sprawić, że będzie ono kołatać, czyli bić zbyt szybko. To z kolei przełoży się na osłabienie, zmniejszenie koncentracji, a nawet ból obrębie klatki piersiowej. Gdy się zdenerwujesz dosłownie odpływasz i robi Ci się słabo? Być może to właśnie dlatego. Jeśli do stresu dojdą papierosy, alkohol (które tylko pozornie mają nas uspokoić), dyskomfort tylko się pogłębi. Dodatkowo z powodu nerwowych sytuacji wzrasta ryzyko miażdżycy i zawału serca. Oczywiście stresów w dzisiejszych czasach uniknąć się raczej nie da, można jednak pracować nad tym, jak sobie z nimi poradzimy. Jedną z metod są tu wspomniane już aktywności fizyczne. Wyrzut endorfin po rowerowej wycieczce sprawi, że przestaniemy choć na chwilę myśleć o tym, co nas zdenerwowało. Kolejna metoda to skupienie się na tym, co wprawia nas w dobry nastrój – przeczytanie książki, wizyta w kinie, czy nawet serial obejrzany w domu. Pomoże także długa kąpiel, jednak jeśli masz problemy z sercem, woda nie może być gorąca! Warto wdrożyć codzienne techniki relaksacyjne (na przykład kwadrans medytacji co wieczór), by stres nie stał się naszym wrogiem, a jedynie motywował nas do działania.

Jak widać naturalnych sposobów na profilaktykę chorób układu krążenia jest bardzo dużo. Klucz do sukcesu tkwi w regularności. Zmiana nawyków żywieniowych ma sens tylko wtedy, gdy jest długofalowa – weekend bez smażonego mięsa to za mało, by odczuć różnicę. Podobnie jest z suplementacją – przyjmowanie roślinnych kwasów Omega powinno odbywać się codziennie i stanowić uzupełnienie zdrowego jadłospisu. Także ruch i techniki relaksacyjne sprawdzą się najlepiej, gdy wejdą nam w nawyk. Nasze serce z pewnością nam za to podziękuje!

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Zdrowie Seniora

  • Ukryta otyłość, jak się jej pozbyć?

    Idealna sylwetka, brak nadwagi, a jednocześnie duża, o wiele za duża ilość tkanki tłuszczowej, ukrytej w jamie brzusznej, wokół narządów wewnętrznych. Czy można być otyłym i o tym nie wiedzieć? Czy otyłość może się ukryć?

    Może i coraz więcej osób ma z tym kłopot. To przeważnie ludzie młodzi lub w średnim wieku, którzy są nieaktywni, żyją na siedząco, niezdrowo się odżywiają. Gromadzenie się tkanki tłuszczowej w jamie brzusznej – tak zwany tłuszcz trzewny, otaczający nasze narządy wewnętrzne, które go nie dostrzegamy

    Więcej…  
  • Zaparcia u osób starszych

    Problemy z wypróżnianiem to częsty problem u osób starszych – szacuje się, że nawet 20 – 30% seniorów cierpi na zaparcia. Zbliżający się Dzień Babci i Dzień Dziadka to dobry moment, by poruszyć w rozmowie z dziadkami tę delikatną kwestię i podpowiedzieć, jak mogą sobie pomóc.

    Rozmowa na ten temat może być nieco niezręczna, jednak naszym celem jest pomoc, dlatego warto ją przeprowadzić. Przede wszystkim musimy pamiętać, że o zaparciach mówimy wtedy, gdy oddawanie stolca następuje rzadziej, niż co trzy dni.

    Więcej…  
  • Nadpotliwość - wstydliwy problemem

    Nadmierna potliwość odbiera ludziom pewność siebie. Spocone dłonie zawstydzają podczas powitania. Plamy pod pachami potrafią zniszczyć najpiękniejszą kreację. Pocimy się gdy jest nie tylko gorąco, ale także gdy denerwujemy się lub uprawiamy różne aktywności. Jeśli potu jest znacznie więcej to sygnał, że możemy cierpieć na nadpotliwość. Wówczas warto sprawdzić czy nie jest ona efektem problemów zdrowotnych i zastanowić się nad skorzystaniem z zabiegów redukujących nadpotliwość.

    Więcej…  
  • Zaćma nie tylko u seniorów

    Zaćma to jedna z niewielu chorób, które w świadomości społecznej są dziś tak mocno utożsamiane z wiekiem pacjenta. Przypisywana przede wszystkim osobom starszym katarakta, czyli zmętnienie soczewki oka powodujące stopniową utratę ostrości wzroku nie jest jednak chorobą, której grupę ryzyka można ograniczyć wyłącznie do osób po 50, 60, czy 70 roku życia.

    Więcej…  
  • Szampon z olejem arganowym

    W Maroko tłoczy się oleje z nasion czarnuszki, opuncji figowej i drzewa arganowego, które mogą być wykorzystane do pielęgnacji włosów. Zalecane są w przypadku podrażnionej i przesuszonej skóry głowy. Pomogą zregenerować zniszczone i osłabione włosy.

    Olej z czarnuszki na problemy skórne.

    Ze względu na wyjątkowe właściwości regenerujące i łagodzące - olej z nasion czarnuszki siewnej (Nigella Sativa) może być wykorzystywany do pielęgnacji zarówno skóry, jak i włosów.

    Więcej…  
  • Wszczepienie lub wymiana kardiowertera-defibrylatora

    Przemyslaw Mitkowski10 stycznia 2019 roku Ministerstwo Zdrowia ogłosiło, że minister zdrowia, prof. Łukasz Szumowski podpisał rozporządzenie wprowadzające do wykazu świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego nowe świadczenia opieki zdrowotnej. Wśród nich znajduje się procedura wszczepienia/ wymiany całkowicie podskórnego kardiowertera-defibrylatora (S-ICD).

    Więcej…  

Aktualności seniora

Badania wątrobowe

Próby wątrobowe jest to badanie z krwi, mające na celu ocenić stan wątroby. Osoby w przypadku których zachodzi podejrzenie co do nieprawidłowego funkcjonowania lub uszkodzenia tego narządu są kierowane na badania oznaczające poziom: ALAT, ALP, AspAT, GGTP, LDH, Bilirubiny całkowitej, ChE.

Więcej…

Osteoporoza

Osteoporoza – test podatności na zachorowanie do samodzielnego wykonania. W celu zweryfikowania prawdopodobieństwa zachorowania na osteoporozę należy odpowiedzieć na poniższe pytania i zsumować liczbę odpowiedzi twierdzących.

Więcej…

Jaskra

Jaskra- test podatności na zachorowanie, do samodzielnego wykonania. W celu zweryfikowania prawdopodobieństwa zachorowania na jaskrę należy dopowiedzieć na dziesięć pytań i przyznać sobie punkty przypisane do danej odpowiedzi za każdą odpowiedz pozytywną.

Więcej…

Pasje Seniora

CZATeria

seniorzy gotowe fb

Wyszukiwanie