Dziadkowie biznesu – jest to projekt zainicjowany przez studentki Uniwersytetu Warszawskiego, mający na celu wsparcie biznesów prowadzonych przez seniorów, poprzez wypromowanie ich w Internecie, w szczególności za pośrednictwem mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok).
Jak pokazują statystyki, w trakcie pandemii znacząco spadły dochody małych warsztatów rzemieślniczych, w wielu przypadkach prowadzonych przez seniorów. Ta grupa wiekowa często nie ma pomysłu na zareklamowanie swojej działalności i na dotarcie z ofertą do szerokiej grupy odbiorców. Takie możliwości stwarza Internet.
W ramach Internetowej inicjatywy „Dziadkowie biznesu” prezentowane są firmy prowadzone przez seniorów, miejsca gdzie można skorzystać z ich usług. Informacje opatrzone są zdjęciem osoby prowadzącej dany biznes. Użytkownicy mogą również zapoznać się z historią przedsiębiorców-seniorów. Pomysłodawczynie otwarte są także na informacje od ludzi wiedzących o biznesach prowadzonych przez osoby starsze, które potrzebują pomocy w wypromowaniu swoich usług.
Przykładami biznesów prowadzonych przez seniorów, którzy wzięli udział w projekcie są: lodziarnia pingwin w Białymstoku, prowadzona od 62 lat przez p. Walentynę; zakład zegarmistrzowski w Warszawie przy pl. Wilsona, prowadzony od 35 lat przez p. Mirosława; zakład szewski z Łodzi, prowadzony od 50 lat przez p. Ryszarda.
Uczestnicy akcji potwierdzili, że chociaż początkowo podchodzili nieufnie do inicjatywy, to dzięki udziale w projekcie, wzrosło zainteresowanie ich usługami co przełożyło się na wzrost dochodu i uchroniło prowadzone przez nich, od wielu lat, firmy przed upadkiem.
seniorzy.PL