Poszukiwana 45+

... czy kampania aktywizująca zawodowo seniorki odniosła sukces?


Dwa lata temu rozpoczęto kampanię „Poszukiwana 45+ : rzetelność, zaangażowanie, doświadczenie”. Finansowana z funduszów unijnych akcja informacyjna miała przekonać pracodawców do zatrudniania seniorek.

 

 

Projekt Poszukiwana 45+, miał obalić stereotyp dotyczący starszych kobiet aktywnych zawodowo. Wcześniej kojarzone z brakami zwłaszcza w zakresie obsługi komputera, dziś podziwiane za bogate doświadczenie i wysokie umiejętności interpersonalne.


Różnice między pokoleniem seniorów 45+ a młodymi wilkami, którzy powoli wdzierają się na rynek pracy polegały głównie na niedostatkach starszej grupy w kwestiach informatyzacji, komputeryzacji oraz brakach językowych. Wychowani w dobie Internetu młodzi pracownicy, doskonale radzili sobie z obsługą programów biurowych, zdecydowanie lepiej znali także obowiązkowy angielski.


Co zatem przemawiało na korzyść seniorów? Starsze pokolenie, które rozpoczęło pracę 20, 30 lat temu, zgromadził tak cenny bagaż doświadczenia zawodowego, że nie sposób go zlekceważyć, czy postawić na szali z garstką prowizorycznych szkoleń, które wzbogaciły umysł pracownika jedynie o kilka teoretycznych formułek i scenariuszy zachowań. Nic nie zastąpi praktyka, który znalazł się w wielu przeróżnych sytuacjach i na własnej skórze sprawdził zasadność zawodowych teorii.


Projekt z pewnością zwrócił uwagę na sam problem. Mądrzy pracodawcy cenią sobie doświadczenie pracownika i coraz częściej decydują się na podnoszenie kwalifikacji seniorom 45+ Wiedzą, bowiem, że kształcenie pracownika z dużym doświadczeniem praktycznym, pozwoli skonfrontować wartość merytoryczną szkolenia z możliwością zastosowania nowozdobytej wiedzy w praktyce – taka ocena i wykorzystanie najistotniejszych oraz możliwych do przeprowadzenia teorii, przełoży się w przyszłości na zysk całej firmy.


Dodatkowo seniorki posiadają bezcenny dar skutecznej komunikacji oraz łagodzenia konfliktów w grupie, czy też w kontaktach z klientem. Kobiety po czterdziestce, coraz częściej doceniane są za staż pracy. Kampania: Poszukiwana 45+, z pewnością przyczyniła się do zmiany świadomości społecznej.