Aplikując na nowe stanowisko seniorzy borykają się z problemem poprawnego przygotowania dokumentów aplikacyjnych. Jak powinno wyglądać skuteczne CV osoby w wieku senioralnym?
Okazuje się, że osobom młodszym przysługuje większa dowolność w formie składanych dokumentów. Co więcej, wszelkie odbiegające od powszechnie akceptowalnego szablonu propozycje, uznawane są za przejaw kreatywności, oryginalności i niezwykłej indywidualności kandydata. W przypadku osób starszych nowatorskie rozwiązania przyjmowane są z mniejszym entuzjazmem.
Wszystko to ma związek z ukształtowanymi stereotypami. Seniorzy, w powszechnej opinii, a zatem także w opinii potencjalnych pracodawców, uznawani są za osoby stateczne, zrównoważone i pod każdym względem stabilne. Rewolucyjne projekty CV, mogą wywołać dysonans, który będzie negatywnie zinterpretowany.
Seniorzy 50+ przygotowując swoje CV powinni wyeksponować swoje największe atuty. Dokumenty aplikacyjne powinny być każdorazowo przygotowane pod kontem konkretnego stanowiska. Na pierwszym miejscu warto wyróżnić doświadczenia, które potwierdzą nasze kwalifikacje, jako kandydata ubiegającego się o daną pracę. Unikajmy zbędnych szczegółów, lecz pamiętajmy o ważnych aspektach, które mogą zaważyć o wyborze naszej kandydatury.
Forma CV powinna być utrzymana w klasycznym tonie, jednak wskazana jest odrobina kreatywności. Ciekawy wzór z wyróżniającą się kolorystyką, niebanalny, estetyczny układ danych, z pewnością przedstawią naszą kandydaturę w pozytywnym świetle. Szukajmy wypośrodkowanych między klasyką a nowoczesnością rozwiązań, które udowodnią jednocześnie nasz profesjonalizm, jak