Komunikacją elektroniczna coraz bardziej wkrada w nasze życie. Porozumiewanie się za pomocą Internetu, staje się codziennością i jest zdecydowanie luźniejszą formą, niż komunikacja twarzą w twarz. Stąd pełno niej skrótów i emotikon. Nie należy jednak zapominać, że nasze wiadomości w sieci nie giną bez śladu i świadczą o nas. W takim rodzaju komunikacji jak mail, także trzeba uważać na to co i jak należy napisać.
Tym bardziej, jeżeli stosujemy ten rodzaj porozumiewania się w sytuacjach oficjalnych i służbowych.
Oto błędy, których należy unikać:
1) używanie wielkich liter jest równoważne z tym, że mówisz podniesionym tonem. Dlatego używanie ich w mailach jest postrzegane jako niegrzeczne i agresywne.
2) stosowanie emotikon, kolorów, podkreśleń i pogrubień także nie powinno mieć miejsca, jeżeli jest to mail bardziej formalny lub służbowy.
3) nadawanie nieprawidłowego tematu może sprawić, że Twój mail nie zostanie potraktowany jako ważny, a już na pewno może zostać pominięty i uznany za mało istotny. Odbiorcy będzie też łatwiej wrócić do niego po pewnym czasie, jeśli właściwie określisz, czego dotyczy wiadomość.
4) oznaczanie każdego maila, jako ważnego i z wysokim priorytetem, także nie jest właściwe. Rób to tylko wtedy, kiedy sprawa jest naprawdę ważna i istotna.
5)Wysyłanie maili formalnych i służbowych z mało poważnych adresów mailowych, zawierających pseudonimy lub nawiązania do naszego życia prywatnego to także duży błąd. Profesjonalny adres powinien składać się z imienia i nazwiska, by odbiorca nie miał wątpliwości, z kim ma do czynienia.
6) Błędy ortograficzne i interpunkcyjne, a także brak dbałości o literówki i zbyt duża ilość znaków przestankowych to także wielki błąd. To samo z zastosowaniem wielu czcionek lub tych udziwnionych, które mogą być mało wygodne w czytaniu.