Tłumiąc złość, szkodzisz swojemu sercu

Okazuje się, że zgodnie z porzekadłem „złość piękności szkodzi”, tłumienie negatywnych emocji służy jedynie zachowaniu nieskazitelnej urody. Uwaga, Seniorzy! Tłamsząc wybuchy gniewu, możemy poważnie zaszkodzić kondycji naszego serca.

Czytaj więcej...

Poszukiwana 45+

... czy kampania aktywizująca zawodowo seniorki odniosła sukces?


Dwa lata temu rozpoczęto kampanię „Poszukiwana 45+ : rzetelność, zaangażowanie, doświadczenie”. Finansowana z funduszów unijnych akcja informacyjna miała przekonać pracodawców do zatrudniania seniorek.

 

Czytaj więcej...

Uczta po cesarsku

Godny prawdziwego mężczyzny Tafelspitz czy Kaiserschmarrn? Mięsny przysmak czy słodki „omlet Sissi”? Inspiracją kolejnego odcinka programu kulinarnego „Kuroniowie rozgryzają” jest cesarski stół Habsburgów. W ten weekend na antenie Kuchni.tv serwujemy historię austriackiego smaku w pigułce.

Czytaj więcej...

Nowa metoda leczenia zaćmy

W Polsce dostępna jest już najnowsza soczewka wykorzystywana przy leczeniu zaćmy – wieloogniskowa (multifokalna) soczewka Acrysof® ReSTOR® z asferyczną optyką.  Jest to prawdziwa szansa dla osób cierpiących na zaćmę na odzyskanie ostrości widzenia.

Czytaj więcej...

Czar lemoniadowych wspomnień

Czar lemoniadowych wspomnień
Gdyby powstał ranking smaków z dzieciństwa, zajęłaby jedno z czołowych miejsc. Lemoniada, pamiętana jako napój w plastikowych woreczkach ze słomką lub szklankach ozdobionych plastrem cytryny lub pomarańczy, wraca dziś do łask!
Najpierw dawała szansę na przeżycie najbiedniejszym mieszkańcom Londynu. Próbowali zarobić sprzedając słodką wodę z cytryną. Przechodnie chętnie korzystali z niedrogiego napoju, żeby ochłodzić się w ciepłe dni.  W barwnych latach sześćdziesiątych lemoniada stała się napojem kultowym, a za jedną jej butelkę można było zyskać uśmiech ukochanej.
Oprócz sentymentalnego wymiaru tego napoju warto wspomnieć o jego znaczeniu dla… gospodarki! Wielu amerykańskich milionerów zaczęło budować swoje fortuny od własnego lemoniadowego biznesu. Doskonałym przykładem jest Ray Kroc - twórca potęgi firmy McDonald’s, który już w szkole podstawowej sprzedawał lemoniadę stojąc przed swoim domem w Chicago. Inny Amerykanin - inwestor giełdowy Carl Icahn – sprzedawał cytrynowy napój, aby zrealizować swoje marzenie: zakup cadillaka. Dziś jego majątek szacowany jest na 14 miliardów dolarów, a on sam zajmuje czterdzieste szóste miejsce na liście najbogatszych ludzi na świecie.
Zbliża się upalne lato, warto więc pamiętać, aby na naszych stołach stał dzbanek orzeźwiającej lemoniady z kostkami lodu. Przywołaj wraz z  nią „smak z dzieciństwa” i wspomnienia beztroskich wakacji. Przygotuj ją razem z programem „Kuroniowie rozgryzają” na antenie Kuchni.tv w sobotę o godz. 14:35.
 
Gdyby powstał ranking smaków z dzieciństwa, zajęłaby jedno z czołowych miejsc. Lemoniada, pamiętana jako napój w plastikowych woreczkach ze słomką lub szklankach ozdobionych plastrem cytryny lub pomarańczy, wraca dziś do łask!
 
Najpierw dawała szansę na przeżycie najbiedniejszym mieszkańcom Londynu. Próbowali zarobić sprzedając słodką wodę z cytryną. Przechodnie chętnie korzystali z niedrogiego napoju, żeby ochłodzić się w ciepłe dni.  W barwnych latach sześćdziesiątych lemoniada stała się napojem kultowym, a za jedną jej butelkę można było zyskać uśmiech ukochanej.
 
lemoniada
Oprócz sentymentalnego wymiaru tego napoju warto wspomnieć o jego znaczeniu dla… gospodarki! Wielu amerykańskich milionerów zaczęło budować swoje fortuny od własnego lemoniadowego biznesu. Doskonałym przykładem jest Ray Kroc - twórca potęgi firmy McDonald’s, który już w szkole podstawowej sprzedawał lemoniadę stojąc przed swoim domem w Chicago. Inny Amerykanin - inwestor giełdowy Carl Icahn – sprzedawał cytrynowy napój, aby zrealizować swoje marzenie: zakup cadillaka. Dziś jego majątek szacowany jest na 14 miliardów dolarów, a on sam zajmuje czterdzieste szóste miejsce na liście najbogatszych ludzi na świecie.
Zbliża się upalne lato, warto więc pamiętać, aby na naszych stołach stał dzbanek orzeźwiającej lemoniady z kostkami lodu. Przywołaj wraz z  nią „smak z dzieciństwa” i wspomnienia beztroskich wakacji. Przygotuj ją razem z programem „Kuroniowie rozgryzają” na antenie Kuchni.tv w sobotę o godz. 14:35.
 

Wystawa zdjęć ...

Wystawa zdjęć Podopiecznych Stowarzyszenia „mali bracia Ubogich”
pt „JESTEŚMY” gości w Berlinie!
 
 
Wystawa Pt JESTEŚMY” powstała w 2006 roku z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Osób Starszych. Od tej pory była eksponowana w kilku miastach w Polsce, a w maju b.r. uświetniła międzynarodową konferencję ‘”Starzenie się krajów Europy Wschodniej”.
Jej organizatorami byli DGO (Deutsche Gesellschaft fur Osteuropakunde) i EVZ (Erinnerung. Verantwortung. Zukunft).
 
Niecodzienna wystawa pokazuje portrety osób starszych w ich codziennym otoczeniu.
Fotografie w bardzo czytelny sposób przekazują świat osób starszych. Obrazy te nie wymagają tłumaczenia, odkrywają nam świat starszych ludzi. Niektórzy przygotowali się na przyjście fotografa, inni zaprosili go do domu spontanicznie.
 
Wystawą pragniemy zwrócić uwagę społeczeństwa na obecność w nim osób starszych oraz budować pozytywny wizerunek Seniorów. Adresujemy ją również bezpośrednio do osób starszych. Po pierwsze dlatego by w ten sposób uczcić Ich Święto, ale też i dla zachęcenia Ich by mocno zaistnieli w dzisiejszym społeczeństwie.
Wszystkie sfotografowane osoby to Podopieczni Stowarzyszenia „mali bracia Ubogich”, które wspiera samotnych starszych ludzi.
Więcej zdjęć z wystawy: http://www.panabild.de/pokrycki/
 

mali bracia ubogich... Podopiecznych Stowarzyszenia „mali bracia Ubogich” pt „JESTEŚMY” gości w Berlinie!

Wystawa Pt JESTEŚMY” powstała w 2006 roku z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Osób Starszych. Od tej pory była eksponowana w kilku miastach w Polsce, a w maju b.r. uświetniła międzynarodową konferencję ‘”Starzenie się krajów Europy Wschodniej”. Jej organizatorami byli DGO (Deutsche Gesellschaft fur Osteuropakunde) i EVZ (Erinnerung. Verantwortung. Zukunft).
 
Czytaj więcej...