Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to idealne rozwiązanie dla starszych osób, które w szczególności w trakcie trwania epidemii koronawirusa powinny unikać wychodzenia z domu, a potrzebują np. wystawienia recepty na lek, który przyjmują w trybie ciągłym.
Dzięki IKP wszystkie informacje na temat leczenia pacjenta (przeszłego, aktualnego i planowanego) znajdują się w jednym miejscu, dzięki czemu wiele spraw może być załatwionych on-line bez konieczności wizyty w przychodni.
Na IKP znajdują się informacje o: historii wizyt w danej przychodni/ u lekarzy specjalistów; receptach, które wystawił pacjentowi lekarz; sposobie dawkowania zapisanych leków; skierowaniach na badania i do sanatorium; zwolnieniach lekarskich; podmiocie który odprowadza składki na ubezpieczenie zdrowotne pacjenta; dostępnych placówkach, w których pacjent może podjąć leczenie.
Dzięki danym zgromadzonym na koncie pacjent może w szczególności: uzyskać receptę na lek przyjmowany w przewlekłej chorobie (w drodze konsultacji telefonicznej z lekarzem prowadzącym); otrzymywać e-recepty i realizować je korzystając z e-maila lub SMS-a, którym zostały mu przesłane; upoważnić bliską osobę do odebrania e-recepty w jego imieniu; wybrać lub zmienić lekarza/pielęgniarkę podstawowej opieki zdrowotnej.
Aby uzyskać dostęp do IKP należy: wejść na stronę: www. pacjent.gov.pl i się zalogować. Zalogować można się poprzez: profil zaufany (profil można założyć za pośrednictwem Internetu); e-dowód (dowód osobisty w wersji elektronicznej); za pośrednictwem banku PKO BP (opcja dostępna dla posiadaczy konta internetowego iPKO lub Inteligo). Po zalogowaniu można skorzystać ze wszystkich opcji wymienionych powyżej, samodzielnie lub za pośrednictwem osoby upoważnionej.
seniorzy.PL