Stabat Mater to średniowieczna sekwencja modlitewna z XIII wieku przypisywana Jacopowi da Todi lub św. Benedyktowi. Melodia wywodzi się z chorału gregoriańskiego. Od 1727 roku decyzją władz kościelnych sekwencja została oficjalnie włączona w liturgię. Stanowi ona kanwę wielu arcydzieł muzycznych.
Misterium sceniczne STABAT MATER Krakowskiej Opery Kameralnej to oryginalne połączenie muzyki Antonio Vivaldiego i Giovanniego Battisty Pergolesiego z elementami gry aktorskiej, kompozycji ruchu scenicznego, oryginalnego kostiumu oraz scenografii. Widowisko zachwyca ekspresyjną i piękną w swej prostocie muzyką sakralną, przepełnioną liryką i emocjonalnością - charakterystycznymi dla neapolitańskiej szkoły operowej XVIII wieku.
Reżyseria: Wacław Jankowski
Kierownictwo muzyczne: Paweł Szczepański
Kompozycja ruchu scenicznego: Jadwiga Leśniak-Jankowska
Kostiumy: Joanna Jaśko-Sroka
Kontratenor: Łukasz Dulewicz
Sopran: Sylwia Olszyńska
Testes Passionis: Alicja Billewicz, Agnieszka Reiser
ORKIESTRA KRAKOWSKIEJ OPERY KAMERALNEJ
Skrzypce I: Karolina Bartczyszyn
Skrzypce II: Barbara Szpakiewicz
Altówka: Przemysław Dajcz
Wiolonczela: Ewa Wojsław - Bober
Kontrabas: Lesław Wydrzyński
Szpinet: Anna Huszczo
Sobota, 12 marca 2016, godz. 20.00,
Kościół XX. Misjonarzy na Stradomiu w Krakowie