W ciągu pierwszego roku obecności na polskim rynku, telefony marki emporia pojawiły się w ofertach wszystkich czterech największych operatorów telefonii komórkowej. Emporia Telecom wprowadziła w tym czasie do Polski cztery modele telefonów dla dojrzałych konsumentów ceniących prostotę funkcji i wzornictwa oraz wspierała kampanie społeczne służące aktywizacji seniorów w różnych sferach codziennego życia. Działania firmy spotkały się z powszechną aprobatą polskich konsumentów.
Debiutując w Polsce we wrześniu 2009 r., we współpracy z siecią Era, firma wprowadziła na rynek dostosowany do potrzeb seniorów model emporiaTALKpremium. Wkrótce w sprzedaży detalicznej, w sieci handlowej Vobis S.A. obejmującej ponad 200 salonów sprzedaży i sklep internetowy www.vobis.pl, pojawiły się dwa kolejne modele: emporiaLIFEplus i emporiaTALK. Ten ostatni z początkiem 2010 r. wprowadził do swojej oferty także operator sieci Plus, a kilka miesięcy później również Play. Telefony emporia przez kilka miesięcy utrzymywały się na pierwszych miejscach list 10 najlepiej sprzedających się telefonów sieci Vobis, wyprzedzając produkty największych światowych marek.
Najnowszy, czwarty na polskim rynku telefon emporia to elegancka i minimalistyczna emporiaELEGANCE – od lipca 2010 r. dostępna w sieciach Era, Plus, Play i Orange. Tym samym, po roku działalności firmy w Polsce, modele emporia stały się dostępne dla klientów wszystkich czterech największych polskich operatorów. – Obiecujemy, że nie spoczniemy na laurach w rozwijaniu oferty dla seniorów i dojrzałych konsumentów. Emporia Telecom planuje regularnie wprowadzać na rynek kolejne, nowe modele telefonów przeznaczonych dla tych, którzy potrzebują przede wszystkim łatwiejszych kontaktów z bliskimi – mówi Grzegorz Możdżyński, Dyrektor Generalny emporia w Polsce.
Jakość, prostota i unikalne wzornictwo telefonów emporia zostały zauważone przez branżowych ekspertów i firma otrzymała nagrodę „Wirtualny Telefon” w kategorii Debiut Roku 2009 za dostrzeżenie potrzeb seniorów. Nagrodę tę przyznał miesięcznik „Mobile Internet”, jeden z wiodących na polskim rynku tytułów poruszających tematykę nowych technologii. Z kolei model emporiaTALKpremium został finalistą konkursu „Dobry Wzór” organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Doceniono go między innymi za „prostą, funkcjonalną obudowę i wyraźny, czytelny detal” oraz „świadomą rezygnację ze zbędnych funkcji i elementów”. W konkursie Doby Wzór, w ramach czterech kategorii: „Sfera domu”, „Sfera publiczna”, „Sfera pracy” i „Sfera usług”, wyróżniane są najlepiej zaprojektowane produkty i usługi na polskim rynku.
Za granicą modele emporia docenili w ciągu ostatniego roku Hiszpanie, przyznając nagrodę TECNET w kategorii „Najbardziej innowacyjny produkt”. Statuetki TECNET są wręczane co roku przez Grupo Júbilo, by nagrodzić starania osób, firm i instytucji, które przyczyniły się do sukcesów rynku IT w Hiszpanii, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które promują korzystanie z nowych technologii wśród osób starszych. Z kolei w Niemczech telefon emporiaTALKpremium ogłoszono „Najlepszym produktem roku 2010”, zaś model emporiaELEGANCE wyróżniono za „wygodę obsługi” i „wzornictwo” w ramach konkursu Plus X Award. Nagrody Plus X Award corocznie wręczane są najbardziej innowacyjnym producentom przez jury składające się ze 144 najlepszych specjalistów z 32 krajów.
W pierwszym roku działalności na polskim rynku emporia wsparła liczne akcje oraz inicjatywy związane z aktywizacją seniorów w Polsce. Pierwszą z nich były obchody Międzynarodowego Dnia Osób Starszych organizowane przez Stowarzyszenie mali bracia Ubogich. Wraz z „Gazetą Wyborczą” i PKPP „Lewiatan” emporia wybierała także najstarszego pracownika w Polsce pod hasłem „Stary człowiek i może pracować”. Inicjatywa ta miała na celu między innymi zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem, jakim jest w naszym kraju przedwczesne przechodzenie na emeryturę – w tej dziedzinie mamy najgorszy wynik w Europie.
Od początku 2010 r. firma jest także oficjalnym partnerem cyklu spotkań edukacyjnych „Patrzeć/zobaczyć. Sztuka współczesna i seniorzy” organizowanego przez Zachętę Narodową Galerię Sztuki. W jego ramach raz w miesiącu seniorzy mogą bezpłatnie zwiedzić Zachętę z przewodnikiem, a następnie wziąć udział w debacie. Kolejna wspierana przez markę emporia akcja to „Seniorzy w akcji” Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”. Jest to ogólnopolski konkurs dotacyjny dla międzypokoleniowych projektów, w ramach którego osoby starsze wraz z młodymi tworzą lokalne programy działań społecznych i kulturalnych, których celem jest zbliżanie pokoleń oraz poprawa jakości życia lokalnych społeczności. Emporia nie zapomina także o aktywizacji ruchowej osób dojrzałych i jest partnerem akcji PRO Kobieta 50+ prowadzonej przez ESPAR 50+.
Emporia Telecom wspiera również naukowców – była oficjalnym partnerem XI Zjazdu Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego dotyczącego najważniejszych problemów związanych ze starzeniem się i starością. W maju 2010 r. firma zorganizowała także własną konferencję naukową „Potrzeby seniorów we współczesnym świecie”, w której wzięli udział Ian Hosking, Senior Research Associate w Engineering Design Centre (Centrum Wzornictwa Przemysłowego) Uniwersytetu Cambridge oraz prof. dr hab. Piotr Błędowski, Przewodniczący Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego i Dyrektor Instytutu Gospodarstwa Społecznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Seniorzy, którzy surfują po sieci mogą w niej od grudnia 2009 r. natrafić na blog ambasadorki marki emporia, Jadwigi Ślawskiej-Szalewicz, działający pod adresem www.okiemjadwigi.pl. Można w nim znaleźć informacje o podróżach, wspomnienia, a także bogaty zbiór tradycyjnych, polskich przepisów kulinarnych. Blog odwiedziło w sumie 17 tysięcy unikalnych użytkowników i ich liczba stale rośnie.
Kolejny rok działalności Emporia Telecom na polskim rynku z pewnością przyniesie debiuty nowych produktów, a zarazem kontynuację zaangażowania firmy w projekty społeczne, których celem jest poprawa jakości życia seniorów w Polsce.