Internetowe sklepy spożywcze

Produkty spożywcze z e-sklepów coraz częściej trafiają do osób, które ukończyły 60 lat. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej na stronie delikatesów A.pl już 28% badanych nabywało produkty spożywcze przez Internet z przeznaczeniem dla seniorów. Aż 6% ankietowanych to właśnie osoby po 60 roku życia, które robią sobie zakupy w e-delikatesach. Ponadto, co piąty badany kupuje w Internecie artykuły spożywcze dla starszych członków rodziny jak choćby rodziców lub dziadków, a kolejne 3% ankietowanych pomaga w ten sposób znajomym w starszym wieku. Badanie wskazuje też, że liczba seniorów korzystających z oferty e-delikatesów będzie stale rosnąć. Aż 11% respondentów A.pl zadeklarowało, że zamierza zacząć kupować osobom starszym artykuły spożywcze w Internecie.

 

internetowe sklepy spozywce

- Do zakupów spożywczych przez internet przekonuje się coraz więcej osób i jest to bardzo wygodna alternatywa również dla osób starszych. Nabywanie artykułów w e-delikatesach ma bez wątpienia wiele atutów ważnych dla seniorów. Przede wszystkim nie trzeba nosić ciężkich toreb, stać w kolejkach, czy wychodzić z domu po niezbędne produkty, zwłaszcza kiedy zdrowie nie służy. To też bardzo dogodna forma dla dzieci czy wnuków, by w codziennym pośpiechu dobrze zadbać o swoich starszych rodziców czy dziadków, bo można szybko zrobić zakupy przez Internet, które kurier dostarczy pod wskazany adres, a nawet wniesie wprost do kuchni. Spodziewamy się, że coraz więcej internautów, zarówno i tych po 60 roku życia, jak i osób pomagających seniorom, będzie korzystało ze sklepów spożywczych w sieci. W A.pl cały czas przybywa nam nowych klientów, systematycznie rośnie też liczba dostaw. Szacujemy, że udział osób starszych, do których nasi kurierzy będą dostarczać zakupy, z biegiem czasu będzie również rosła - mówi Jakub Milewski, koordynator e-commerce w A.pl Internet.

Osoby kupujące w e-delikatesach produkty dla seniorów, najczęściej nabywają dla nich napoje oraz środki chemiczne – odpowiednio 29% i 18% badanych. Z kolei mięsa i wędliny wskazało 17% respondentów, a nabiał - 16% ankietowanych. Na stoły seniorów trafiają także warzywa, owoce i pieczywo z Internetu.

Jak pokazują dane ankiety, w grupie badanych, którzy robią zakupy spożywcze dla ludzi starszych przez Internet, 56 % stanowią osoby zaopatrujące seniorów mieszkających w tym samym mieście. Pozostali korzystają z możliwości dostarczania produktów do innych miejscowości, jakie dają delikatesy internetowe A.pl - 39% robi zakupy dla osób po 60 roku życia mieszkających w innym mieście, a 5% dla osób starszych z różnych miast.

- Wiele rodzin, pomagając osobom starszym, musi dbać o systematyczne zaopatrywanie ich w żywność i inne artykuły potrzebne w domu. Kiedy dziadkowie czy starsi rodzice mieszkają w innych miastach, organizacja codziennych zakupów może sprawiać trudności. Dzięki usługom e-delikatesów możliwe jest dostarczanie seniorom wprost do domu chociażby świeżego pieczywa, nabiału, wędlin, owoców czy napojów. Nawet przebywając za granicą można robić codzienne sprawunki przez internet dla osób starszych mieszkających w miastach, w których działa nasz sklep - dodaje Jakub Milewski.

Badanie zostało przeprowadzone przez A.pl Internet za pomocą ankiety na stronie internetowej delikatesów A.pl w styczniu 2012 r. Na każde z pytań zamieszczonych w ankiecie odpowiedziało ponad 1000 respondentów.

***

A.pl Internet pod marką A.pl prowadzi delikatesy internetowe o zasięgu krajowym. Delikatesy rozpoczęły działalność pod koniec 2008 r. na rynku warszawskim, a obecnie świadczą usługi również w Trójmieście, Krakowie, Katowicach wraz z miastami wchodzącymi w skład aglomeracji katowickiej, a także w Bydgoszczy, Olsztynie, Białymstoku, Szczecinie, Toruniu i Ostródzie. Plany spółki przewidują systematyczne poszerzanie zasięgu o kolejne lokalizacje. Asortyment delikatesów A.pl liczy blisko 20 tysięcy artykułów, wśród których są produkty spożywcze i chemia gospodarcza, a także artykuły biurowe, zoologiczne oraz sprzęt AGD. W 2010 r. spółka nawiązała współpracę z notowaną na GPW Grupą Bomi, która została dostawcą produktów oraz akcjonariuszem A.pl Internet. Pakiet akcji A.pl Internet posiada także giełdowa spółka Action. W październiku 2011 r. A.pl Internet kupiła warszawski sklep internetowy Fresh.24 pl. W grudniu 2011 r. A.pl Internet debiutował na NewConnect.